سبد خرید 0

وبلاگ

7 نکته طلائی برای ایجاد مسابقه در اینستاگرام

۷ نکته طلائی برای ایجاد مسابقه در اینستاگرام با ارائه خدمات و محصولات رایگان به عنوان هدیه به اضافه نمونه‌ها و ایده‌ها

۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام در حال حاضر دست کم یک کسب و کار را دنبال می‌کنند، بنابراین منطقی است که بخواهید بیشتر مشاهده شوید– اما با چنین رقابت شدیدی، برجسته کردن خود می‌تواند کاری سخت باشد.

خوشبختانه  چند استراتژی‌ بازاریابی خاص در اینستاگرام وجود دارند که می‌توانید آنها را به اجرا در آورید. برای مثال، خوب است ، زمان پست خود را بهینه کنید تا بتوانید بیشترین مشارکت فالورها را به دست آورید، با اینفلوئنسری شریک شوید تا آگاهی برندتان را افزایش دهید، یا خالق محتوایی را به کار بگیرید تا محتوای جذاب‌تری را خلق کنید.

به علاوه، برای خوشحال کردن فالورهای کنونی خود و جذب بازدیدکنندگان جدید به صفحه‌تان، حراج با تخفیف زیاد یا دادن محصولات یا خدمات خود به عنوان هدیه را فراموش نکنید.

ساده و مختصر بگویم که این کار به شما امکان می‌دهد که درعوض لایک، نظر و دیگر شرایط از پیش تعیین‌شده، جنسی را به رایگان بدهید.

برای نمونه به هدیه‌های دیجی کالا نگاهی بیاندازید:

برای اثبات اینکه هدیه یا تخفیف‌های عمده یک استراتژی کاربردی است دلایل مختلفی وجود دارد– ابتدا اینکه دو برند می‌توانند باهم شریک شوند و این هر دو را قادر می‌سازد که به مخاطبان و مشتریان دیگری دست پیدا کنند. دوم اینکه، دیجی کالا از بازدیدکننده‌ها خواست که جواب سوال استوری را کامنت و پیج دیجی کالا را دنبال کنند. این کار میزان دسترسی (reach) آنها را  دو برابر می‌کند، آنهم نسبت به میزان دسترسی در صورتی که از یک فالور می‌خواستند تا نظر (کامنت) بگذارد.

اگر این کار درست انجام شود، هدیه ها می‌تواند به شما کمک کند تا برند خود را در اینستاگرام استحکام بخشید، فالورهای وفادار پرورش دهید و محصولات یا خدمات خود را به طیف گسترده‌تری از مخاطبان نشان دهید و اینگونه به صورت ارگانیک (یعنی با صرف هیچ هزینه‌ای جهت تبلیغات) مشتریان خود را افزایش دهید.

در اینجا، ما راهنمای جامعی را درباره نحوه دادن هدیه‌ یا اشانتیون‌ را ارائه می‌دهیم، تا اطمینان حاصل کنید که قادر خواهید بود که هم فالورهای جدید و هم فالورهای موجود را در اینستاگرام را خوشحال و به مشارکت تشویق کنید.

چطور در اینستاگرام هدیه دهید:

  1. محصولی را به عنوان هدیه انتخاب کنید.
  2. معیارهای ورود به مسابقه‌تان را تعیین کنید.
  3. هدفی را برای مسابقه اینستاگرامی‌تان انتخاب کنید.
  4. شراکت با برند دیگر را در نظر بگیرید.
  5. هشتگی برای کمپین‌تان در نظر بگیرید.
  6. محدودیت زمانی روی مسابقه‌تان بگذارید.
  7. مسابقه اینستاگرامی خود را تبلیغ کنید.

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

1- محصولی را به عنوان هدیه انتخاب کنید

اولین چیزی که می‌توانید انجام دهید محصول، خدمات یا تجربه‌‌ای است که به عنوان هدیه در نظر می‌گیرید. این هدیه بسته به هدفتان متفاوت است. برای نمونه، اگر بخواهید که آگاهی را درباره ورود‌ محصولی جدید به بازار گسترش دهید، احتمالاً بخواهید تا این محصول را به عنوان هدیه در نظر بگیرید.

همچنین، می‌توانید با برندی شریک شوید و هدیه‌ای منحصر به فرد را خلق کنید که مطابق با سلیقه تمام مخاطبان باشد.

در نهایت، می‌توانید تجربه‌ای را به جای محصول یا خدماتی خاص در نظر بگیرید، مانند سفری در آخر هفته یا شانس ملاقات یک رهبر در صنعت شما.

2- معیارهای ورود به مسابقه‌تان را تعیین کنید

معیارهای ورود شما مجدداً به هدف نهایی شما بستگی دارد. برای نمونه، اگر بخواهید آگاهی مردم از برندتان را گسترش دهید، می‌توانید از هر شرکت‌کننده بخواهید تا پست شما را لایک کنند و با نام یک دوست کامنت بگذارند– این کار میزان دسترسی (reach ) شما را بالا می‌برد و می‌تواند به فالورهای جدید منتهی شود.

بعلاوه، می‌توانید توجه مخاطبان را به وبلاگ یا صفحه‌ای خاص در وبسایت خود جلب کنید. در این صورت، می‌توانید از شرکت‌کنندگان بخواهید تا به وبلاگ یا صفحه وب شما بروند و معیارهای ورود را در آنجا بیابند– مانند سؤالی که می‌خواهید آنها در قسمت کامنت اینستاگرامتان پاسخ دهند.

در نهایت — می‌‌توانید با برندی شریک شوید و در عوض در نظرگرفتن یکی از محصولاتشان به عنوان هدیه، درخواست فالو کردن برند آنها را بخشی از معیار ورود خود قرار دهید.

  در سال 2025، به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

3- هدفی را برای مسابقه اینستاگرامی‌تان انتخاب کنید

با تعیین هدفی خاص، قادر خواهید بود تا استراتژی خود را به شکلی ویژه‌تر اصلاح و پیگیری کنید که آیا طرح هدیه شما موفق است یا خیر.

هدف شما می‌تواند ترافیک بیشتر در وبسایت‌تان، فالورهای بیشتر، افزایش مشارکت یا افزایش فروش باشد– انتخاب هدفی که بهترین تناسب را با برند شما دارد به شما بستگی دارد.

4- شراکت با برند دیگر را در نظر بگیرید

برای بررسی مزایای شراکت با برند دیگر برای طرح‌های هدیه‌ی اینتساگرامی، با کانور جاندا  معاون مدیر شراکت در بازاریابی در شرکت چامپس (Chomps) صحبت کردم. او به من گفت: «هدیه دادن راهی خوب برای هم‌تراز کردن خود با برندها و شرکای هم‌شأن شماست و ترافیک شما را افزایش می‌دهد»

همچنین، جاندا افزود که هدیه ها به ویژه زمانی که برندها با هم شریک شوند موفق هستند. «برای نمونه، برندی ممکن است دستور غذایی را بدهد و برندی خاص را در قسمت مواد لازم ذکر کند.» طرح هدیه به خصوص زمانی موفق است که یک برند با  یک خالق محتوا یا  اینفلوئنسر شریک شود تا محتوا یا پستی منحصر به فرد را خلق کند و سپس آن هدیه را از طریق کانال‌های خود تبلیغ کنند.

در نهایت، با طرح هدیه یا اشانتیون می‌توانید تا به فالورهای برند دیگر دسترسی پیدا کنید و برعکس– این یک استراتژی برد-برد است.

5- هشتگی برای کمپین‌تان در نظر بگیرید

در اینستاگرام، هشتگ به محتوای شما کمک می کند تا در قسمت اکسپلور قابل مشاهده شوید و شما را برجسته‌تر می‌کند. هشتگی جذاب و منحصر به فردی بسازید و آگاهی از طرح هدیه خود را افزایش دهید. برای نمونه در کنار #هدیه می‌توانید #چهارشنبه برنده شوید،  #[نام برند شما] هدیه، # [نام برند شما] مسابقه، یا چیزی مرتبط با این موضوع را اضافه کنید.

6- محدودیت زمانی روی مسابقه‌تان بگذارید

با تعیین محدودیت‌ زمانی در قسمت عنوان و سپس اضافه کردن«زمان عرضه هدیه ها به پایان رسید» در پایان آن زمان، به شرکت‌کنندگان خود بگویید که چقدر زمان دارند تا الزاماتی که در نظر گرفتید را کامل کنند. برای نمونه، می‌توانید این گونه بنویسید: «هدیه ! تا بیست و چهار ساعت آینده، لطفاً دوستی را در قسمت کامنت‌ها تگ کنید و شهری که دوست دارید به آن سفر کنید بنویسید تا  شانس خود برای ماندن در یکی از استراحت‌گاه‌های ما در آن شهر به مدت یک شبانه‌روز امتحان کنید».

محدودیت زمانی در وضعیت مطلوب خود حس ضرورت را بر می‌انگیزد و به فالورها این انگیزه را می‌دهد تا سریعتر به پست شما واکنش نشان دهند– همچنین به شما کمک می‌کند تا در بالای فید فالورهای‌تان بمانید.

7- مسابقه اینستاگرامی خود را تبلیغ کنید

به محض اینکه هدیه‌، معیار ورود، شریک احتمالی، هشتگ، محدودیت زمانی و هدف خود را برگزینید، در نهایت آماده هستید تا پست خود را بگذارید و آن را تبلیغ کنید. به یاد داشته باشید که کاربران اینستاگرام پست‌هایی را دوست دارند که در زمان خاصی در طول روز گذاشته می‌شوند، بنابراین باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید.

به علاوه، احتمال دارد که با گذاشتن جزئیات مربوط در طرح هدیه در وبلاگ، فیسبوک، یا دیگر کانال‌های اجتماعی بتوانید توجه بیشتری را به خود جلب کنید. ببینید که برای گرفتن نتایج بهتر دیگر کجا می‌توانید طرح خود را تبلیغ کنید.

قوانین طرح هدیه در اینستاگرام

وقتی پای دادن هدیه در میان باشد، قوانین اینستاگرام می‌تواند نسبتاً ساده باشد.

در ابتدا، مهم است که جمله‌ای مانند زیر را اضافه کنید تا همه بدانند که تبلیغ شما ربطی به به اینستاگرام ندارد:

«براساس قوانین اینستاگرام، این شرکت به هیچ وجه این تبلیغ را تحت حمایت مالی قرار نداده است، مدیریت نمی‌کند و به آن ارتباطی ندارد. در زمان ورود، شرکت‌کنندگان تأیید می‌کنند که بالای ۱۳ سال هستند، اینستاگرام را مبرا از هر مسئولیتی می‌دانند، و با شرایط اینستاگرام موافقند. »

بعلاوه، اطمینان حاصل کنید که از شرکت‌کنندگان نمی‌خواهید که خود را در محتوای شما تگ کنند یا چیزی را تگ کنند که در عکس نیست— با ارتکاب این خطا اینستاگرام شما را جریمه می‌کند.

  چطور مدیریت پول می‌تواند ما را فردی ثروتمند کند؟

به راهنمای تبلیغات در اینستاگرام (Instagram’s promotion guidelines) مراجعه کنید و قوانین و مقررات را در این زمینه مطالعه کنید.

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

ایده‌هایی در راستای طرح هدیه در اینستاگرام

به محض اینکه آماده شدید تا پست خود را درباره هدیه که در نظر گرفتید ارسال کنید،  چند کار هست که باید از شرکت‌کنندگان خود بخواهید تا برای دستیابی به شانس برنده‌شدن انجام دهند.

در اینجا فهرست رایج را می‌بینید:

  1. لایک کردن برای برنده شدن: از فالورها بخواهید تا پست شما را لایک کنند تا شانسی را برای بردن محصول یا خدمات رایگان به دست آورند. این کار مشارکت فالورها را افزایش می‌دهد.
  2. تگ کردن یک دوست برای برنده شدن: از فالوها بخواهید تا یکی از دوستان خود در بخش نظرات تگ کنند تا شانسی را برای بردن محصول یا خدمات رایگان به دست آورند. این کار به شما امکان می‌دهد تا به مشتریان بالقوه جدید در اینستاگرام دست یابید و مخاطبان خود را افزایش دهید.
  3. لایک کنید و به اشتراک بگذارید: می‌توانید از فالورها بخواهید که پست شما را درباره هدیه که در نظر گرفته‌اید لایک کنند و آن را در کانالهای خود منتشر کنند تا اینگونه شانس گسترش دسترسی (reach ) برند خود را افزایش دهید. برای نمونه اگر ۱۰ فالور که هر کدام ۱۰۰ فالور دارند پست شما را دوباره پست کنند، اینگونه شما به ۱۰۰۰ فرد جدید دسترسی پیدا می‌کنید.
  4. فالو کنید تا برنده شوید از مخاطبان بخواهید برای کسب شانس برنده‌شدن، برند شما، شریک‌تان یا هردوی شما را فالو کنند. از آنجایی که این کار راهی آسان برای افزایش شمار فالورهاست، تاکتیکی محبوب به شمار می‌آید.
  5. مسابقه عکس: از شرکت‌کنندگان بخواهید تا عکس خود را در حال استفاده از محصول و خدمات شما آپلود کنند. این کار فرصت آسان دیگری برای گسترش آگاهی از برند است زیرا پست شرکت‌کنندگان شما را،  دوستان و خانواده آنها نیز مشاهده می‌کنند. همچنین، برای بهتر دیده شدن، باید از شرکت‌کنندگان خود بخواهید تا هشتگ برندتان را اضافه کنند یا برندتان را تگ کنند.
  6. این را کپشن کنید بعضی از برندها عکسی را پست می‌کنند و قسمت کپشن را خالی نگاه دارند و از فالورهایشان می‌خواهند که برای کسب شانس برنده شدن این عکس را کپشن کنند (برایش کپشن بگذارند). شرکت‌کنندگان شما از اینکه برای کسب شانس برنده شدن خلاقیت خود را به کار گیرند و برای تصویر پست شما کپشن بگذارند لذت خواهند برد.

 

 

ابزار انتخاب‌کننده اینستاگرام

به محض اینکه مسابقه اینستاگرامی شما برای برنده شدن خدمات یا محصول رایگان به پایان رسید، زمان انتخاب برنده فرا می‌رسد– اما چطور می‌توانید این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که عادلانه رفتار کردید؟

چندین ابزار هستند که می‌توانید برای انتخاب تصادفی برنده استفاده کنید. در اینجا چندین پیشنهاد برای شما داریم.

1- از یک تولید‌کننده عدد (Number Generator) رایگان استفاده کنید.

اگر شما صدها شرکت‌کننده داشته باشید، می‌توانید خروجی کامنت و پست را در قالب یک فایل اکسل دریافت کرده و از یک تولیدکننده عدد برای انتخاب برنده استفاده کنید. البته این کار خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

برای مثال، فرض کنید ۵۰۰ شرکت‌کننده در قسمت کامنت داشته باشید. به گوگل بروید و تایپ‌کنید «Random Number Generator» یا «تولیدکننده عدد تصادفی» را تایپ کنید تا تولیدکننده عدد گوگل در باکسی در صفحه نتیجه جستجو ظاهر شود (می‌توانید در صورت تمایل از دیگر تولید‌کنندگان عدد هم استفاده کنید).

این ابزار عددی تصادفی می دهد و بعد به سادگی به فایل اکسل رفته و شماره دریافت شده از عدد تصادفی را در اکسل پیدا کنید تا به نام کاربری برسید که عدد جایگاهش در قسمت کامنت با عدد تولید‌کننده تصادفی برابر باشد.

2- از ابزار قرعه‌کشی اینستاگرام (RANDOM COMMENT PICKER) استفاده کنید

به سایت گوگل رفته و جمله بالا را جستجو کنید، هزار سایت و برنامه Random Comment Picker در نتایج جستجو قابل دیدن می باشد. این سایت ها به صورت رندوم در کامنت پست شما ،نام کاربری را انتخاب میی کنند.

نمونه سایت:

CommnetPicker.com

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید