وبلاگ

7 اشتباه رایج در ایجاد فروشگاه آنلاین

شروع یک کسب  و کار تجارت الکترونیک و ایجاد فروشگاه‌های آنلاین حرفه‌ای که در آن می‌توانید فروش آنلاین داشته باشید و همچنین خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنید- اصلاً کار سختی نیست و برای تمام تجار و اهالی کسب و کار، خدمات‌رسانان و تولید کنندگان نیز، با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن تجارت الکترونیک،. بسیار آسان شده است.

شرکت‌های بسیاری در حوزه توسعهٔ فروشگاه‌های الکترونیک  تاسیس شده اند و کمک شایانی به گسترش تجارت الکترونیک کرده اند. این پلتفرم‌ها امکاناتی عالی را برای بازاریابی فراهم می‌کنند و همچنین به شما کمک می‌کنند تا فروشگاه‌های آنلاین با هزینهٔ کم ایجاد کنید.

داشتن فروشگاه آنلاین حرفه‌ای و کار در زمینهٔ تجارت الکترونیک بسیار آسان است. موفقیت در این کار و مدیریت یک فروشگاه آنلاین به آسانی آنچه انتظار دارید نیست و داشتن یک فروشگاه آنلاین فقط قدم اول به سوی موفقیت در این عرصه است.

بنابراین، مدیریت یک فروشگاه آنلاین به تلاش بیشتر، کسب اطلاعات از تجارب موفق گذشته، شناسایی استراتژی‌های موفقیت در تجارت الکترونیک و به کارگیری این اطلاعات و استراتژی‌ها نیاز دارد.

بر این اساس، ما تلاش کردیم که متداول‌ترین اشتباهات صاحبان کسب و کار را هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین جمع‌آوری کنیم. برای رسیدن به موفقیت در تجارت الکترونیک باید این اشتباهات را کاملا اصلاح و از آنها اجتناب کرد.

۷ اشتباه که باید هنگام ایجاد فروشگاه آنلاین از آن اجتناب کنید!

براساس تجربهٔ ما در راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین برای تعداد زیادی از تجار و صاحبان کسب و کار و نیز بررسی عمیق و دقیق بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در سراسر جهان، دریافتیم که اشتباهات متداولی وجود دارد که بسیاری از صاحبان فروشگاه‌های آنلاین مرتکب آنها می‌شوند، که به صورت منفی فروش فروشگاه‌هایشان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

بعضی از اشتباهات رایجی که صاحبان فروشگاه‌های آنلاین مرتکب آن می‌شوند از این قرارند:

1- توجه نکردن به توصیفات کالا

تمام فروشنده ها باید بدانند که توصیف محصول یکی از مؤلفه‌‌های بسیار مهمی است که نقشی فعال در فروش محصول بازی می‌کند و خریداران را ترغیب می‌کند که تصمیم به خرید محصول بگیرند.

بر این اساس، مالکان فروشگاه‌های آنلاین باید توجه زیادی به توصیف محصول به صورت حرفه‌ای داشته باشند، بگونه‌ای که به افزایش فروش و درآمد کمک کند.

یکی از رایج‌ترین اشتباهات صاحبان فروشگاه‌های آنلاین این است که توصیفات کالاها و نقش آنها در افزایش فروش را نادیده می‌گیرند.

۲- عدم تصاویر مرتبط با محصول و کیفیت پایین تصاویر

تصاویر محصولات یکی از عواملی است که خریدار را به خرید یک کالا تشویق می‌کند. چرا که این تصاویر هستند که جذابیت محصول را به رخ می‌کشند و خریدار را جذب و تشویق می‌کند که محصول را کامل به صورت بصری بررسی کند.

جذب تصاویر مرتبط  یکی از کارهایی است که مالکان فروشگاه‌های آنلاین باید بخشی از فعالیت بازاریابی خود را به آن اختصاص دهند. توجه به تصاویر محصول بر دو قسمت تمرکز دارد: تعداد و کیفیت تصویر .

بسیاری از مالکان فروشگاه‌های آنلاین از این عامل بسیار مهم در افزایش فروش غافل می‌شوند، ما می‌بینیم که بعضی از آنها یک یا دو تصویر از محصول را در سایت می‌گذارند و بعضی دیگر هم اصلاً به کیفیت این تصاویر توجه ندارند.

۳- اطلاعات تماس فروشگاه یا شرکت

یکی دیگر از اشتباهات صاحبان فروشگاه‌های آنلاین، نگذاشتن اطلاعات تماس فروشگاه مانند شماره موبایل، خطوط تلفن ثابت، شمارهٔ فکس یا آدرس شرکت صاحب فروشگاه آنلاین است و مردم نمی‌توانند با صاحبان شرکت یا خدمات شرکت تماس بگیرند.

در دسترس بودن اطلاعات تماس و گذاشتن نقشهٔ شرکت اداره‌کنندهٔ این فروشگاه یکی از مهمترین عوامل افزایش اعتماد مشتریان به فروشگاه‌های آنلاین و اطمینان خاطر دادن به آنها هنگام خرید از این فروشگاه است.

۴- استفاده از رنگ‌ها و فونت‌ها نامناسب در طراحی سایت فروشگاه

یکی از بارزترین اشتباهات مالکان فروشگاه‌های آنلاین در سراسر جهان طراحی‌های شلوغ و نامرتب است که ظاهری آشفته به فروشگاه آنلاین داده است.

اگر دقت کنید می‌بینید در خیلی فروشگاه‌های آنلاین از تعداد زیادی رنگ و خطوط بزرگ استفاده شده‌است، که نقش مؤثری در پرت کردن حواس خریداران و دشواری دسترسی به کالاها در فروشگاه دارد. به نحوی می‌توان گفت محیط فروشگاه را ترسناک می‌کنند.

همیشه توصیه می‌شود که در طراحی سایت ، اصل سادگی را رعایت کنید تا تمام خریداران در هر سطح روحی و هوشی بتوانند با سایت شما به راحتی کار کنند و به سرعت محصولی که مورد نظرشان است را بیابند. این امر نیازمند آن است که شرکت صاحب فروشگاه به شرکتی تخصصی برای طراحی فروشگاهشان مراجعه کنند.

۵- عدم پیکربندی فروشگاه برای ظاهر شدن در موتورهای جستجو

یکی از مهمترین عناصری که به هر فروشگاه آنلاین در سراسر جهان کمک می‌کند تا به اهداف خود دست یابد، آماده‌سازی سایت برای ظهور در موتورهای جهانی جستجو مانند گوگل است.

پیکربندی فروشگاه در اینجا به این معنی است که باید با تمام قوانین بهینه‌سازی موتورهای جستجو هماهنگ بود، تا تمام خریداران به سادگی با جستجو در هریک از موتورهای جستجو بتوانند به فروشگاه شما دسترسی پیدا کنند.

ایجاد موتورهای جستجو یکی از وظایفی است که صاحبان فروشگاه‌های آنلاین از آن غفلت می‌کنند که اثری منفی بر فروش و نرخ تبدیل (مشتری بالقوه به مشتری واقعی) دارد.

۶- عدم ایجاد بیش از یک روش پرداخت

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از صاحبان فروشگاه‌های آنلاین این است که فقط یک راه پرداخت را برای تمام مشتریانشان فراهم می‌کنن و از اهمیت مهیا کردن راه‌های بیشتر برای پرداخت که عاملی مهم در افزایش فروش و نرخ تبدیل است غافل می‌شوند.

فراهم ساختن یک راه پرداخت برای تمام مشتریان یعنی اینکه فقط یک راه را در دسترس تمام مشتریان بدون توجه به محل سکونت و عادات خریدشان قراردهید و این کار از لحاظ نظری و کاربردی درست نیست و اثر منفی بر فروش دارد.

۷- نبودن امکانات جستجو در فروشگاه

فروشگاه‌های آنلاین به هر شکل و اندازه‌ای باید اولین هدفش به وجود آوردن تجربهٔ خرید جالب، آسان و لذت‌بخش برای تمام مشتریان و تلاش برای افزایش وفاداری مشتری باشد.

از آنجایی که تمام فروشگاه‌های آنلاین سعی می‌کنند محصولات متنوع و زیادی بفروشند توانایی جستجو درون فروشگاه برای تمام محصولات موجود در آن ،یکی از مهمترین عوامل برای ایجاد تجربه‌ای لذت بخش و آسان برای مشتریان است.

غفلت از این ویژگی مهم یکی از رایج‌ترین خطاهای صاحبان فروشگاه‌ها آنلاین است، که با گذاشتن یک باکس جستجو ،که امکان جستجوی آسان برای تمام محصولات را فراهم می کند، اصلاح می‌شود و تجربهٔ شیرینی از خرید را برای مشتری به ارمغان می‌آورد.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید