6 نکته طلائی تبلیغات برای جذب مشتری

امروز سایت Bon Appetit را بالا و پایین میکردم و در انتهای بازدیدم برای گرفتن اخبارش ثبت نام کردم.
وقتی که تبلیغ اخبارش را دیدم، چنان روی من تأثیر گذاشت که نتوانستم جلوی خودم را بگیرم.
تبلیغات خوب مشتریان را وادار میکند که توقف کنند و به آن تبلیغ خیره شوند. تبلیغات کارآمد الهامبخش مشارکت هستند. وقتی آن تبلیغ را دیدم، توقف کردم، خندیدم و ایمیل خودم برای خبرنامه نوشتم.
این آگهی خیل خوب توانسته است که با شوخی و زبانی گویا من را وادار کند برای اشتراک اخبار ثبت نام کنم. بعلاوه، مشکلی را حل کرد (یادگرفتن دستور پاستا) که نمیدونستم تا قبل از آن داشتم!
اغلب، بازاریابان فکر میکنند که باید برای ساخت تبلیغات خوب بودجهای بسیار زیاد اختصاص دهند. بعلاوه، بازاریابان گاهی بر این باورند که تبلیغات اگر خیلی شلوغ پلوغ و پر سر و صدا باشند کارآمدتر هستند.
درحالیکه اینها تنها عواملی نیستند که بازاریابان باید در هنگام طراحی تبلیغات خود به آن توجه کنند. در حقیقت بعضی از اثر بخشترین تبلیغاتی که به آنها برخورد کردم شامل هیچکدام از موارد یعنی(بودجهی زیاد، شلوغی و پر سر و صدایی) نبودند.
تبلیغ بالا برای مثال طراحی شلوغ، تکاندهنده یا پر زرق و برق نداشت، اما نمونه خوبی از تبلیغ بسیار خوبی است. بیایید در این پست شش مؤلفه را برای ساخت تبلیغات خوب و جذاب بررسی کنیم.
چه چیزی تبلیغ را خوب جلوه میدهد؟
تبلیغ خوب مشتریان را جذب خود میکند. برای اینکه تبلیغات مشتریان را به کلیک کردن و کسب اطلاعات یا وارد شدن به فروشگاهها تحریک کند روشهای مختلفی وجود دارد. این روشها شامل توصیه نامه، حس ضرورت، اعداد یا داستانی تکاندهنده و جذاب است.
این طور نیست که هر تبلیغ باید تمام مؤلفهها را داشته باشد تا موفق باشد. در حقیقت، انتخاب یک تا سه مؤلفه هنوز میتواند تجربهی تبلیغاتی عالی برای مشتریان ایجاد کند.
بعلاوه، نکاتی که به طور خلاصه در پایین بیان کردیم به افزایش کیفیت آگهی تبلیغات کمک میکند و شما را قادر میسازد تا تبلیغات خود را به گونهای تغییر دهید که بازدیدکنندگان ، شما را خوشحال کند.
چگونه تبلیغات خوبی بسازیم؟
- از کلمات کلیدی استفاده کنید تا رتبهی بالایی را در موتور جستجو کسب کنید.
- مشکلی را از مخاطب خود حل کنید.
- از مخاطب خود سؤالات مهم بپرسید.
- توصیهنامهای را از یک مشتری یا کاربر بگذارید.
- حس ضرورت را از طریق محتوای خود القاء کنید.
- از اعداد استفاده کنید.
از این نکات هنگام ساخت تبلیغات و یا دستکاری تکمیلی استفاده کنید. آنها میتوانند گامهای نهایی پیش از تست A/B، یا گام آغازی در هنگام بارش فکری برای ایدههای محتوایی باشند.
1- از کلمات کلیدی استفاده کنید تا رتبهی بالایی را در موتور جستجو کسب کنید.
به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی میتوانند رتبهی بالایی را در نتیجه صفحات جستجو کسب کنند. اگر یک بازاریاب بخواهد تا با استفاده از گوگل تبلیغی انجام دهد، اما کلمات کلیدی نداشته باشد این تبلیغ میتواند ناکارآمد باشد.
برای نمونه، فرض کنید من در گوگل به دنبال لپ تاپ تجاری میگردم، بنابراین واژهی «لپتاپ تجاری» را مینویسم. این اولین تبلیغی است که ظاهر میشود:
دقیقاً آنچه که من میخواستم. استفاده از زبان ابهام در تبلیغات ترافیک زیادی را جذب نمیکند. حتی مشتریان هم متوجه نخواهند شد که چه چیزی فروخته میشود.
یک کسب و کار کوچک فقط با تبلیغات میتواند فروش داشته باشد، به خصوص اگر محصولات آنها در حیطهی خاصی کاربر داشته باشد، پس استفاده از کلمات کلیدی را جدی بگیرید.
2- مشکلی را از مخاطب خود حل کنید
محصول یا خدمات شما مشکلی را حل میکند و حتماً میدانید که تبلیغات شما باید به مخاطب بگوید که محصول شما چگونه راهحلی برای مشکل آنهاست. اگر فکر میکنید این شیوه قدیمی است، میتواند اینطور نباشد.
برای مثال، به جای اینکه از روزنامه یا بیلبورد برای تبلیغات خود استفاده کنید، میتوانید از اینستاگرام استفاده کنید، ابزاری که به کاربران امکان میدهد که از اپلیکیشن موبایل خود ، برای کلیک روی یک لینک استفاده کنند.
محتوایی مانند «برای کل خانواده» مشکل خانوادهای شلوغ را که باید به مغازههای مختلف برای خرید لباس بروند حل میکند. این تبلیغ مؤثر است و ست لباسهای راحتی ، برای تمام فرزندان در سنین مختلف نشان میدهد.
با کلیک روی این تبلیغ، مشتریان قادر خواهند بود تا هر مدل و قیمت آن را ببینند و از همان اپلیکیشن خود لباسی را که پسندیدند ، بخرند.
3- از مخاطب خود سؤالات مهم بپرسید
سؤال پرسیدن مشتریان تنبل را درگیر خود میکند. یک سؤال میتواند بازدیدکنندگان محصولات را مجبور به فکر کردن کند، مانند این تبلیغ :
زبان در این تبلیغ عالی است- تازه، جوانانه و جذاب است. اگر من بدون دلیل خاصی در سایت فیسبوک میگشتم، وقتی به این میرسیدم توجهم به آن جلب میشد.
شیوهای که این سؤال پرسیدهشده است من را وادار میکند به این تبلیغ نگاهی بیاندازم، در حالیکه طراحی سادهی این تبلیغ (یک عکس ساده) با فراخوان عملی ترکیب شدهاست ، من را وادار میکند که این تبلیغ را باز کنم.
جذابیت این تبلیغ وابسته به آن سؤال بود. در نهایت استفاده از سؤالی جذاب در ابتدای آگهی تبلیغاتی بازدیدکنندگان شما را به کلیک کردن وادار میدارد.
4- توصیهنامهای را از یک مشتری یا کاربر بگذارید
دلیلی که مشتریان به بعضی از وبسایتهایی مانند دیجیکالا علاقه دارند این است که پلتفرم کاملی از نظرات و نقدهای مشتریان دربارهی خدمات و کالاهایشان دارند که میتواند به مشتری کمک کند تصمیمات آگاهانه بگیرند.
عنوان « این کارمندان میدانند که کارشان دنیا را واقعاً تغییر خواهد داد » جملهی قدرتمندی است که احساسات را بر میانگیزد و خواننده را وادار میکند که از خود بپرسد «آیا کار من تأثیری در این دنیا میگذارد یا خیر؟ آنها چطور این کار را میکنند؟ باید کلیک کنم تا بفهمم جریان چیست».
اگر اجازه دهید که مشتریان به جای شما صحبت کنند، میتوانید پیامی را به مشتری منتقل کنید که سفارشیشده و گویا است. بعلاوه، تفسیر دنیای واقعی از محصول یا خدماتتان شما را مشهور میکند.
5- حس ضرورت را از طریق محتوای خود القاء کنید
استفاده از لحنی که ضرورت را میرساند مشتریان را وادار میکند تا احساس کنند جای محصولی در زندگی آنها خالی است.
کپشن در اینجا تبلیغ را معرفی میکند و چیزی را میگوید که در تبلیغ گفته نشده است، فضا را برای محتوای بیشتر باز نگاه میدارد و در عین حال مطمئن میشود که تمام نکات مهم را گفته است.
ببینید که این محتوا چگونه فراخوان عمل را نشان میدهد. برای خلق حس ضرورت در تبلیغات خود استفاده از زبان فراخوان عمل را در نظر بگیرید، مانند «بیاموزید» یا «کشف کنید» بازدیدکنندگان را به شکلی حرفهای و آگاهانه به خود جذب میکند.
6- از اعداد استفاده کنید
اعداد آموزنده هستند. به تصویرکشیدن دادهها و آمار، اعداد را وارد زندگی میکند و بهترین بخش این مسأله آن است که اعداد فقط برای تبلیغات فروش یا نقطه دادهها نیستند.
مثلا فرض کنید به پستی برخوردید که نوشتهاستک « ۳۰ کالایی که این ماه بیشترین خرید را در میان مشتریان ما داشتهاند »، « ۵ کالایی که اتاق شما را دنج و دوستداشتنی میکنند »، یا « ۵ راهی که آشپزخانهی کوچک شما را جمع و جور میکند ». اینها استفادهی زیرکانه از اعداد هستند که میتوانند بدون سردرگم یا خسته کردن مخاطبان، آنها را متقاعد به خرید کند.
در نهایت اعداد تبلیغات را جذاب میکنند، پژوهشها را نشان میدهند و همچنین با جمعیت جوانتر ارتباط برقرار میکنند و تبلیغات را بیشتر قابل کلیک میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.