وبلاگ

5 روش برای افزایش سهم شما از بازار

در سال 2007 اپل ، آیفون را معرفی کرد . تلفن همراهی دارای صفحه ی لمسی کامل ، دریایی از امکانات شخصی سازی و قابلیت های اینترنتی بود . این ویژگی ها در بازار تلفن همراه قبل آیفون کمیاب بودند و داشتن همه ی آنها در یک تلفن همراه جذاب بود .

بخاطر این ویژگی های نوآورانه ، اپل در سال اول انتشار آیفون توانست شهرت و طرفداران وفاداری را بدست آورد و سهم خود را از بازار به 3درصد رساند .

امروزه سهم اپل از بازار تلفن همراه بالغ بر 50درصد است. این یعنی نیمی از دارندگان تلفن همراه صاحب یک آیفون هستند.

بعنوان یک تجارت ، دانستن سهم شما از بازار به شما میگوید که چگونه خودتان را با رقبا مقایسه کنید .

اپل در سال 2007 سهم خود از بازار را ضروری دانست و به نوآوری و رشد ادامه داد تا به یک رهبر در بازار امروز تبدیل شد .

 

هنگامی که ما در مورد افزایش سهم از بازار صحبت میکنیم ، در مورد اتخاذ تصمیمات آگاهانه در زمینه فروش که منجر به فروش وسیع و حفظ مشتری شود صحبت میکنیم .در اینجا ، بیایید کشف کنیم که افزایش سهم از بازار چیست و امروز چگونه میتوانید آن را انجام دهید .

افزایش سهم از بازار به چه معناست ؟

افزایش دادن سهم در بازار یعنی افزایش تلاشی که شما برای فروش در تجارت خود انجام داده اید و بکارگیری استراتژی های جدید یا اضافه برای کمک به شما تا به آن برسید.

سهم از بازار درصد کل فروش در یک صنعت است که توسط یک شرکت بخصوص ایجاد شده است .

به عبارت ساده تر ، سهم از بازار بوسیله میزان فروش کمپانی در یک بازه زمانی مشخص و تقسیم آن بر کل فروش آن نوع صنعت در همان بازه زمانی محاسبه میشود .

اساسا ، سهم بازار این است که شما بعنوان یک شرکت چقدر در آن صنعت درآمد دارید و چگونه با دیگران مقایسه میشوید . بنابراین ، برای افزایش سهم خود از بازار ، شما باید از رقبای خود بیشتر فروش کنید تا سهم خود در آن صنعت را افزایش دهید .

که البته گفتنش راحت است .

چگونه یک نفر میتواند به افزایش سهم خود در بازار نزدیک شود ؟ بیایید در ادامه به آن پردازیم .

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

 

چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟

  1. جایگاه خود را پیدا و آن را حفظ کنید .
  2. نوآوری کنید همانطور  که جامعه این کار را انجام میدهد .
  3. با مشتریان در ارتباط باشید .
  4. در مورد کسب و کار فکر کنید .
  5. به دلشاد کردن مشتریان ادامه دهید .

 

1. جایگاه خود را پیدا و آن را حفظ کنید

شرکت شما باید چند ویژگی داشته باشد که آن را از بقیه رقبا متفاوت کند. بعنوان مثال ، آرم و طراحی براق اپل در کل مجموعه محصولات اپل دیده میشود .

داشتن این ویژگی تجاری برجسته -مانند ارم اپل-باعث می شود افراد بتوانند محصولات شرکت شما را آسان تر در کنار دیگر محصولات مشابه تشخیص دهند . اگر شرکت شما قادر به ایجاد یک برند تجاری مشخص و قابل تشخیص ، در عین حال محصولات یا خدمات با کیفیت بالاتر از رقبا (محصولات یا خدماتی که در بازار عرضه میکند) ارائه دهد ، شما شانس بیشتری برای بدست آوردن سهم بازار در اختیار خواهید داشت .

بعنوان مثال ، من چیز زیادی درباره ی آرایش کردن نمیدانم ، اما وقتی محصولات NARS را میبینم ، آن را بخاطر طراحی و لوگوی برند منحصر بفردی که دارد ، محصولاتش را میشناسم  و کیفیت محصولات NARS  به طور غیر قابل انکاری خوب است .

این استراتژی سهم بازار را برای تجارت هایی که شروع موفقی داشته اند ، افزایش میدهد .

اگر یک مشتری آرم شما را بر روی یک محصول ببیند ، آنها میدانند که چه چیزی را دارند بدست می آورند (ارزشش را میفهمند ) و این حاکی از تصمیم به خرید آن است .

به عنوان یک بازاریاب ، شما همچنین باید در نظر بگیرید که ابزاری در دنیای بازاریابی می تواند به شما در افزایش سهم بازارتان کمک کند.

2. نوآوری کنید همانطور که جامعه این کار را انجام میدهد

دستگاه پلی استیشن کمپانی سونی سهم 68 درصدی را دربازار کنسول های خانگی در اختیار دارد .

از سال 1994 سونی در حال پیدا کردن راه هایی جهت نوآوری و بروزرسانی کنسول های بازی خود بمنظور سریع تر شدن آن از سایر رقبا است . این نوآوری ها برای ماندن در این صنعت و افزایش سهم از بازار ضروری است .

بعنوان مثال اینجا شما کنسول  های پلی استیشن در سال 1994 تا سال 2014 را میبیینید.

گرچه بعضی از المان های طراحی همانگونه باقی مانده اند ، مثل لوگو و پایه ی طراحی سیستم ، اما همراه با زمان، قطعات آن پیشرفت کرده است . مثلا دسته ی آن را درنظر بگیرید . هردوی آن ها مثل هم هستند اما دسته ی PS4 بی سیم است ، دکمه خاموش و روشن دارد و همچین وابسته به باتری است ، دسته ی PS1 اما اینگونه نیست .دکمه ی خاموش و روشن PS1 بزرگ است و درکنار کنسول قرار گرفته است، اما برای PS4 بسیار کوچک تر بوده و برروی دسته و خود کنسول قرار گرفته است .

دلیل این امر آنست که هرچه صنعت بازی پیشرفت کرده ، سونی خود را با آن پیش برده است . این کمپانی چشمان تیزبینی دارد که گیمر ها در سالی که گذشت چه خواسته هایی داشته اند  و این موضوع باعث سهم بالای آن ها از بازار شده است . اگر شما موفق به نوآوری ای که همراه با زمان پیش برود نشوید ، تجارت شما عقب می افتد و فراموش میشود .

3. با مشتریان در ارتباط باشید

مشتریان میدانند که چه چیزی را میخواهند ببیینند ، بنابراین یکی از راه های کسب و کار که میتواند سهم بازار را افزایش دهد اینست که خواسته هایشان را از آن ها بپرسید .

ایجاد یک نظرسنجی دقیق با سوالاتی در مورد طراحی ، بروزرسانی ها و امکانات و فرستادن آن برای مشتریان وفادار میتواند به شما یک دید محسوس از راه های بهتر کردن محصولات و امکاناتتان را بدهد و در عوض آن ، سهم شما از بازار را افزایش دهد .

شما مجبور نیستید که فقط از نظرسنچی ها استفاده کنید . ارتباط با مشتریان در فضای مجازی مثلا در جایی مثل استوری اینستاگرام به همان خوبی کارآمد است .

پرداختن به این موضوع که از خود بپرسیم که مشتریان پولشان را بابت چه چیزی هزینه میکنند ، یک استراتژی کارآمد برای افزایش سهم از بازار است .این یک راه کم هزینه برای انجام تحقیقات در بازار برای اینکه جایگاه خود را در صنعت بر اساس دیدگاه مشتریان بفهمیم .

4. در مورد کسب و کار فکر کنید

شما میتوانید سهم خود در بازار را در میان شرکت هایی که محصولات و خدماتی مشابه شما را رائه میدهند افزایش دهید. این کار به کمی تحقیق احتیاج دارد اما در آخر بصورت بالقوه ای با سهم زیادی از بازار پایان می یابد . شرکت ها معمولا شرکت های دیگری را صاحب میشوند تا سهم خود را از بازار بیشتر و تنوع محصولاتشان را وسیع تر کنند . بعنوان مثال ، مایکروسافت مالک Linkedln و Github است . این در حالی است که (Linkedln) سابق میتواند در میزان بازدهی فضای مجازی باعث افزایش سهم از بازار شود ، اما دومی (Github) باعث افزایش سهم از بازار در فضای ابری OS میشود .

در بحث خریدن شرکت های رقیب این مسئله مهم است که شما شرکت درست را انتخاب کنید که این نکته مثبت میتواند به سلسله محصولات و خدمات شما اضافه شود .

5. به دلشاد کردن مشتریان ادامه دهید

Netflix ( سایت پخش فیلم و سریال) با ایجاد مشتریان وفادار غریبه نیست . این پلتفرم همواره درحال اضافه کردن برنامه های جدید و محکم کردن الگوریتم خود (افزایش تنوع) برای تامین مشتریانش است .این پالایش مدام پلتفرم ( پخش مداوم برنامه های جدید ) به گزارشی در سال 2014 منجر شد که در آن Netflix سهم 90 درصدی را در بازار پخش فیلم زنده (استیریمینگ) بدست آورد. با وجود ورود شرکت های استیریمینگ دیگری در این بازار ، به خاطر بروز رسانی های فراوان، Netflix  را در داشتن چنین سهم بزرگی از بازار کمک بسیاری کرده است . مشتریان دریافتند که نمیخواهند عضویت خود در Neflix را منحل کنند چرا که آن را ارزشمند میدانند .

به طور خلاصه ، Netflix مشتریانش را خوشحال میکند . من میدونم که در حال حاضر خوشحالم وقتی که میتونم برنامه Netflix رو روشن کنم و اکثر برنامه های مورد علاقه ام رو ببینم بدون اینکه نیاز باشه زیاد دنبالش بگردم.

Neflix  خودش را رهبر صنعتی کرده که در آن فعالیت دارد. برای مشتریان صبر نکنید تا آن ها بیایند و به شما ایده بدهند ، جلوتر از آنها فکر کنید نه به آن چیزی که احتیاج دارند بلکه به آن چیزی که احتیاج خواهند داشت چرا که درتجربه خرید مشتریان (نوع محصولی که میخرند) طول زمان تغییر میکند .

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

در سال  2007 ، اپل تلفن های همراهش را دگرگون کرد و سهم خود از بازار را در آن سال 3 برابر افزایش داد. 13 سال بعد ،اپل هنوز رهبر صنعت خود است چراکه بطور مکرر محصولاتش را بهتر میکند و مشتریان وفاداری را بوجود آورده است .

بوسیله نگاه کردن بر سهم خود از بازار و راه های بهتر کردن آن  ، شمتا مشتریان همیشگی بیشتر و جایگاه ثابتی را در صنعت خود پیدا خواهید کرد .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید