سبد خرید 0

وبلاگ

15 روش جدید برای بدست آوردن مشتریان جدید در کمپین‌های بازاریابی

می‌توانید ساعات بی‌شماری را صرف کار کردن روی ایده‌ای بزرگ کنید و محصول و خدمات خود را به درجه عالی برسانید، اما رشد در آینده در یک عامل خلاصه می‌شود- توانایی شما در به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ آنها به صورت طولانی‌مدت.

به دست آوردن مشتریان جدید ممکن است ساده به نظر برسد، اما یافتن فرصت‌های جدید در بازارهای اشباع‌شده کنونی به‌ شکلی شگفت‌انگیز ،می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اگر به روز نباشید و استراتژی‌های بازاریابی خود را اصلاح نکنید، آنگاه برای پر نگاه داشتن قیف فروش به دست و پا زدن می‌افتید.

این مقاله ۱۵ روش کاربردی را برای به دست آوردن مشتری در اختیار شما می‌گذارد، اما ابتدا…..

هزینه دستیابی به مشتری جدید چقدر است؟

هزینه دستیابی به مشتری (CAC) هزینه کل فروش ‌و بازاریابی است که برای به دست آوردن مشتری جدید در دوره‌ای معین مورد نیاز است. این امر مهم است زیرا ارزش واقعی بازاریابی شما را مشخص می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا بازگشت سرمایه خود را اندازه بگیرید.

اگر بخواهیم به صورت فرمول نشان دهیم این گونه می‌شود:

بنابراین اگر شرکتی 10 میلیون تومان روی فروش و بازاریابی خرج کند و 100 مشتری جدید در یک فصل به دست آورد، هزینه دستیابی به مشتری 100 هزار تومان است.

‌تذکر: هزینه کل بازاریابی شامل تمام برنامه‌ها، نرم‌افزارها، هزینه کار بازاریابی، حقوق‌ها، دستمزدها، کمیسیون‌ها، پاداش‌ها و هزینه‌های سربار مربوط به دستیابی به مشتریان جدید در مدت زمانی است که شما برای ارزیابی در نظر می‌گیرید (ماه، فصل، سال).

حالا که این هزینه را شناختیم، بیایید به روشهای دستیابی به مشتری جدید نگاهی بیاندازیم.

 

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

 

۱۵ روش دستیابی به مشتری جدید

این لیست تمامی روش‌های دستیابی را در نظر نمی‌گیرد، بلکه هر گزینه راهی متداول برای بازاریابان دیجیتال است تا پایگاه مشتری خود را گسترش دهند.

1- بازاریابی محتوا

محتوا پایه و اساس تبلیغ است، زیرا به محض اینکه شما محتوایی را تولید کردید (پست‌ وبلاگ، ایبوک، کتاب یا بروشورهای راهنما، ویدئوها و غیره) می‌توانید آنها را از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و غیره در معرض دید قرار دهید. همچنین این روش ۳ برابر دیگر روش‌های بازاریابی مشتری جذب می‌کند و ۶۲ درصد کمتر هزینه صرف آن می‌شود.

تولید محتوای جدید و به روز رسانی قبلی‌ها ،برند شما را ارزشمند نگه می‌دارد و به مشتریان نشان می‌دهد که شما در صنعت کاری خود فعال هستید. این موضوع در جهانی پر از تبلیغ‌های دروغین که اعتماد مشتری را از بین می‌برد بسیار مهم است.

2- تبلیغات هدفمند

اگر شما به تعداد دلخواه خود مشتری – به دست نمی‌آورید- مخاطب هدف خود را به دقت و با در نظرگرفتن تمام جزئیات تعریف و باز تعریف کنید.

  • آنها کجا زندگی می‌کنند؟
  • چندساله هستند؟
  • امرار معاش آنها از چه طریقی است؟
  • ساختار خانوادگی آنها به چه شکل است؟
  • مشکل آنها چیست و محصول و خدمات شما چگونه می‌تواند به آنها کمک کند؟
  • علایق آنها چیست؟ از چه چیزی بدشان می‌آید؟

هدف‌گیری مجدد مشتریان قدیمی موقعیت خوبی برای شروع است. درحالیکه این کار ممکن است حفظ مشتری محسوب شود، نه دستیابی به مشتری، اساساً اینگونه نیست. اگر یک مشتری سالها غیرفعال بوده ‌است، خیلی از کسب و کارها به آن شخص به عنوان مشتری مراجعه نمی‌کنند. بازگرداندن آنها به کسب و کارتان مانند دوباره به دست آوردن یک مشتری جدید است. هرگونه اطلاعات قدیمی که درباره آنها دارید (ایمیل، شماره تلفن، آدرس و غیره) را استفاده کنید و با پیشنهادی وسوسه‌انگیز با آنها تماس برقرار کنید تا بتوانید دوباره آنها را به دست آورید.

3- شرکای تجاری خود را گسترش دهید

هرکسی در صنعت شما رقیب نیست. ممکن است چندین کسب و کار مکمل با پایگاه مشتری مشترک در زمینه کاری شما موجود باشند. به ‌طور مثال شرکت‌های خدمات نرم‌افزاری و یکپارچگی آنها را در نظر بگیرید. یکپارچه‌سازی آنها این امکان را فراهم می‌کند تا آنها با هم صحبت کرده و به طور پیوسته داده‌هایشان را باهم رد و بدل کنند. بدون این قابلیت، جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاشتن داده‌های مشتریان مشکل‌تر می‌بود- و می‌توانستید یک معامله کاری را از دست بدهید.

مثال:
شرکت خدمات نرم‌افزاری شما با MailChimp ( بازاریابی ایمیلی ) و( Salesforce  CRM ) یکپارچه می‌شود زیرا هردو راه‌حل‌های محبوبی در صنعت مربوطه خود هستند. مشکل اینجاست که شما با Zoho (شرکت دیگر در زمینه CRM) یکپارچه نمی‌شوید. زیرا بررسی‌ها نشان می‌هد که ۴۰ درصد مشتریان شما از MailChimp با Zoho استفاده می‌کنند و فقط ۱۵ درصد از Salesforce استفاده می‌کنند. در اینجا شما می‌توانید مشتریان زیادی را از دست دهید فقط به خاطر اینکه مشتریان Zoho را به عنوان CRM خود ترجیح می‌دهند.

البته شما می‌توانید هم با Zoho و هم با Salesforce متحد شوید. اما یکپارچه‌سازی (یعنی انعقاد شراکت تجاری) با Zoho موفق‌تر عمل می‌کند.

4- سایتی را برای تولید مشتری راه‌اندازی کنید

وبسایت شما ممکن است حرفه‌ای به نظر برسد و حجم زیادی از اطلاعات را پیشنهاد دهد ، اما آیا می‌تواند مشتریان جدیدی به دست آورد؟

مهم است که علاوه بر وبسایت‌، صفحات فرودی را با تبلیغات کلیکی داشته باشیم تا اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را بگیرید و بالای قیف فروش را پر کنید. (صفحه فرود یا Landing Page، صفحه‌ای ساده و مجزا در وب‌سایت شماست که به هدف جذب کاربر یا یک تبدیل (Conversion) ساده ایجاد شده است.) دلیل این نامگذاری این است که کاربر اولین بار با این صفحه مواجه شده یا به اصطلاح روی آن فرود می‌آید؛ درست مانند یک مسافر که اولین مقصدش باند فرودگاه است و بعد از پیاده شدن از هواپیما، مجال بازدید از شهر را خواهد داشت.

اغلب صفحه فرود شما اولین و آخرین چیزی است که مردم آن را مرتبط با کسب و کار شما می‌بینند. از آنجایی که شما کمتر از ۵ ثانیه برای جلب توجه آنها زمان دارید، کاری کنید که صفحه فرود‌تان برجسته به نظر برسد.

عنوانی که توجه بازدیدکننده را جلب کند، فرمی برجسته و فراخوان عمل (Call To Action) متفاوت تنها چند نمونه از کارهایی هستند که باید در صفحه فرود انجام دهید.

5- به جای ویژگی‌ها بر منافع تمرکز کنید

لیست کردن ویژگی‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا محصول خود را تا حد زیادی بفروشید، اما مهم این است که تجربه مشتری را از یاد نبریم. برجسته کردن مزایای محصولات شما روش مستقیم‌تری برای ارتباط با مشتری و نشان دادن منافعی است که با انتخاب محصول شما به دست می‌آورند.

  6 مرحله آسان پولدار شدن

ویژگی‌ها را به طور خلاصه بیان کنید، اما ابتدا بر منافع تمرکز داشته باشید. به مشکلات مشتریان خود فکر کنید و مفصل به آنها توضیح دهید که چرا محصول شما مشکل آنها را حل می‌کند. این کار شما را برجسته می‌کند و به مشتریان نشان می‌دهد که چه چیزی برند شما را منحصر به فرد کرده است.

6- در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید

اگر شما در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشید، بازار بزرگی را از دست دادید که رقیبان شما احتمالاً دارند از آن استفاده می‌کنند.

  • متوسط کاربران اینترنت تا ۲۰۱۲ سه حساب در شبکه‌های اجتماعی داشتند و در حال حاضر نزدیک به ۷ حساب در شبکه‌های اجتماعی دارند.
  • ۹۷ درصد بزرگسالان (سن ۱۶-۶۴) دست کم هر ماه در یکی از حساب‌های شبکه اجتماعی وارد می‌شود.
  • از هر سه دقیقه که صرف گشت و گذار در اینترنت می‌شود یک دقیقه به حساب‌های پیام‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی اختصاص دارد.
  • بیشتر از سه میلیون کسب و کار در فیسبوک تبلیغ می‌کنند.

حضور در شبکه‌های اجتماعی لازم نیست که گرانقیمت باشد. ایجاد حساب در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکداین رایگان است. به سادگی وارد مباحث و گروه‌هایی شوید که مربوط به حوزه کاری شما هستند. پاسخ‌های مفید برای سؤالات و نکات آموزنده در پستهای گوناگون بگذارید تا خود را بشناسانید.

مثال:
خدمات مراقبت گرین‌پال به طور فوق‌العاده‌ای در به دست آوردن مشتریان جدید با نظارت بر گروه‌های محلی شبکه‌های اجتماعی موفق بوده است. مدیر اجرایی گراین پال، برایان کلایتون، می‌گوید که هرگاه هرکس در گروه‌ها به دنبال خدمات مراقبت از چمن هستند، گروه‌ها گرین‌پال را توصیه می‌کنند. این شرکت موفقیت خود را پیگیری کرد و آموخت که ۶۰ درصد معرفی‌ها به افرادی صورت گرفت که جدیداً در سایت ثبت نام کردند.

به دست آوردن فالوورها حتی از شرکت در گروه مهم‌تر است. اکثر کاربران اینترنت، در تمام نسل‌ها، با احتمال بیشتر از برندهایی خرید می‌کنند که در شبکه‌های اجتماعی آنها را فالوو می‌کنند.

تمام فالوورهای شما به مشتری تبدیل نمی‌شوند، بلکه هرچه فالورهای جدیدی به دست آورید، شانس شما در دستیابی به مشتری بیشتر خواهد شد.

7- برند خود را در تالارهای گفتگو بشناسانید

حضور در تالارهای گفتگوی پرسش محور فوق‌العاده است. با پاسخ به سؤالات و صحبت درباره محصولات، می‌توانید به عنوان یک رهبر در صنعت کاری خود شناخته شوید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

از آنجاییکه موضوعات مورد بحث خیلی از حوزه‌ها را در بر می‌گیرند، با پاسخ‌ به سؤالاتی که مربوط به برند شماست فرصت‌های بیشماری برای دیده‌ شدن وجود دارد. جیسون لمکین، مدیر اجرایی SaaStr با پاسخ به ۲۰۰۰ سؤال در تالار گفتگویی به نام Quora بیش از یک میلیون views در ماه تولید می‌کند.

پاسخهای شما باید شفاف باشد و به پرسشگر اطلاعات مورد نیازش را بدهد در این میان گاهی «نه همیشه» می‌توانید از لینک‌هایی استفاده کنید که او را به محتوایی که پیش از این تولید کرده بودید هدایت می‌کند.

8- پیشنهادات گوناگونی ارائه دهید

مردم تخفیف را دوست دارند زیرا می‌توانند پولشان را پس‌انداز کنند و احساس می‌کنند که به چیزی منحصر به فرد و محدود دست یافته‌اند. چند ایده را در این مورد ببینید:

  • از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات کوپنی استفاده کنید
  • کمپین‌های ایمیل دریپ (drip marketing) یا بازیابی چکه‌ای راه‌اندازی کنید و در آن به مشترکان برای اینکه اجازه دسترسی به اینباکس‌شان را به شما دادند ، پیشنهادات فوق‌العاده بدهید. (بازاریابی چکه‌ای به گونه‌ای از استراتژی ارتباطات می‌باشد که بوسیله فرستادن یا به اصطلاح «چکیدن» پیغام‌هایی از پیش نوشته شده را به مشتریان ارسال می‌کند. این پیام‌ها اغلب به‌صورت ایمیل‌های بازاریابی فرستاده می‌شوند. بازاریابی چکه‌ای به ۲ علت با سایر داده‌های بازاریابی تفاوت دارد :
  1. زمانبندی ارسال پیام‌ها از قبل تعیین شده‌است.
  2. متن پیام‌ها با توجه به شرایط و موقعیت مشتریان تغییر می‌کنند.
  • اقلامی که دیگر ساخته نمی‌شوند یا مقدار کمی از آن باقی‌مانده است را با تخفیفات بزرگ یا رایگان عرضه کنید.

موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی نیز الهام بخش اشتراک‌گذاری هستند. وقتی شخصی تبلیغات یا پیشنهادات یک شرکت را با دوستان و خانواده خود در میان می‌گذارد، آنها با احتمال بیشتری به آن پیشنهاد علاقه‌مند می‌شوند زیرا از کسی شنیده‌اند که به آن اعتماد دارند. همچنین با احتمال بیشتری دوستان و خانواده آن شخص آن پیشنهاد را با افراد دیگر درمیان می‌گذارند.

9- با هر خرید اشانتیون یا کالایی با تخفیف خیلی زیاد بدهید

اگر کسی محصول شما را نمی‌خرند، چیزی را به آنها رایگان بدهید. منظور این نیست که هزاران محصول رایگان بدهید، اما چنین کاری به صورت ماهانه یا هفتگی به نفع شما خواهد بود. دادن این احساس به افراد که چیزی را برنده شدند راهی قدرتمند است که آنها را وادار می‌کند شما را به رقیبانتان ترجیح دهند.

قرعه‌کشی و مسابقه دو روش گوناگون برای این کار هستند. در قرعه‌کشی شخصی به صورت تصادفی انتخاب می‌شود؛ درحالیکه برنده مسابقه براساس داوری برگزیده می‌شود.

اگر بخواهیم بین این دو مقایسه کنیم، مسابقات اثربخش‌تر خواهند بود زیرا شرکت‌کنندگان بیشتر مشارکت خواهند کرد. این کار برای دستیابی به مشتریان جدید بسیار عالی است زیرا حتی اگر کسی برنده نشود احتمالاً تلاش زیادی برای بردن در مسابقه کرده‌است و برای خرید راغب‌تر خواهد بود.

هر دو روش برای جذب مشترک برای دریافت ایمیل بسیار عالی است، زیرا برای ورود به این چالش‌ها می‌توانید از آنها آدرس ایمیل دریافت کنید. به این روش اگر مسابقه آنها را ترغیب به خرید نکرد، می‌توانید ایمیل‌های تبلیغاتی برای آنها بفرستید.

10- نمایش توصیه‌نامه‌ یا سفارش‌نامه‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به مشتری جدید برجسته کردن مشتریان موجود است. وقتی که مدارک و شواهدی دارید که مشتریان تجربه مثبت ویژه‌ای داشتند، از آنها بخواهید که توصیه‌نامه‌ای را ارائه دهند.

چه توصیه‌نامه نقل قولی کوتاه باشد یا نقد، مطالعه موردی، مصاحبه، یا هرچیز دیگری باشد، مدرکی است که شما به قول خود وفا کردید و به مشتریان کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری به شما اعتماد کنند.

11- پیگیر رقابت‌های موجود در حوزه کاری خود باشید

نظارت فعال بر تاکتیک‌های بازاریابی رقیبان، بک‌لینک‌ها، ترافیک، طراحی وبسایت، تحرکات اجتماعی، خدمات و محصولات و غیره بهترین راه برای پیشروی در بازی است. لینک (Link) که از سایتی به سایت دیگر داده می‌شود را بک لینک می‌گویند، به عبارت دیگر اگر سایت X، آدرس سایت Y را در داخل متنی (Anchor text) لینک کند، سایت Y یک بک لینک از سایت X دریافت می‌کند. و این عمل هم به اصطلاح لینک سازی یا لینک بیلدینگ گویند. بک لینک شامل لینک سازی داخلی نمی‌شود به عبارت دیگر به لینک‌های داخلی یک دامنه بک لینک نمی‌گویند.

  6 نکته طلائی تبلیغات برای جذب مشتری

این کار می‌تواند برای دستیابی به مشتری جدید به خصوص سودمند باشد، زیرا شما را در موقعیتی عالی قرار می‌دهد تا فرصت‌های خوب را شناسایی کنید و بهره‌برداری کاملی از آنها داشته باشید. برای مثال، اگر بدانید که رقیب شما اقدامی بد انجام داده است، مانند افزایش قیمت، ممکن است بهترین زمان باشد تا وارد شوید و ببینید که آیا مشتریان آنها راغب هستند تا با کس دیگری معامله کنند یا خیر.

12- رویدادی را میزبانی کنید

تعداد فزاینده مصرف‌کنندگان دوست دارند تا واقعاً برند‌ها را تجربه کنند، نه اینکه فقط دربار آنها بدانند. تا این حد که ۸۹ درصد شرکت‌ها بر اساس تجربه مشتری رقابت می‌کنند، درحالیکه در سال ۲۰۱۰ این مقدار فقط ۳۶ درصد بود.

میزبانی یک مراسم یا جشن راهی عالی برای این کار است زیرا به مشتریان این فرصت را می‌دهد که با برند شما در سطح شخصی ملاقات کنند. بسته به کالا یا خدمات شما، یا می‌توانید مراسمی را میزبانی کنید که مشتریان شما در آن شخصاً حضور یابند یا وبیناری آنلاین برگزار کنید که در آن مشتری احساس کند این وبینار شخصی‌سازی شده است- مانند اینکه شما درست در مقابل آنها هستید و دارید با آنها صحبت می‌کنید.

13- به دنبال ارجاع باشید

برای جذب مشتری جدید چه راهی بهتر از استفاده از مشتریان موجود است؟ اما به جای وابستگی بر مشتریان موجود برای تبلیغ برندتان، می‌توانید آنها را به شرکت در برنامه بازاریابی ارجاعی تشویق کنید. (بازاریابی ارجاعی که گاهی از آن با عنوان بازاریابی دهان به دهان نیز یاد می‌شود به شکل ساده شده، همان خرید یک مشتری به خاطر نظر یا پیشنهاد دیگران است.)

این انگیزه می‌تواند هدیه‌، پول نقد، یا هر چیز دیگری باشد که برای آنها با ارزش است. نمی‌توانید بدون دادن پاداشی با ارزش به آنها در عوض خدمتشان، از آنها انتظار ارجاع‌های با ارزش داشته باشید.

هر برنامه‌ای را انتخاب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط را از پیش قید کرده‌اید- هم شرایط ارجاع و هم شرایط پاداش.

14- سئوی خود را به روز رسانی کنید

سئو با بهینه‌‌سازی محتوا و ساده‌کردن یافتن آن محتوا توسط مشتری کامل‌کننده بازاریابی محتوا است. در اینجا کسب رتبه بالا در  صفحه نتایج موتور جستجو و ترغیب کاربران به کلیک کردن هدف نهایی است.

بهترین شیوه‌های سئو شامل ایجاد محتوای قابل شاخص‌گذاری است که موتور جستجو بتواند آن را به اشکال زیر بخواند، رمزگشایی و شاخص بندی کند.

  • با عبارات و کلمات کلیدی اولیه در عنوان
  • اضافه کردن متن جایگزین (alternative (alt) text) متناسب با تصاویر
  • آپلود ویدئو و صدا (متن گفتگوی انجام شده در فایل ویدئویی یا صدا)
  • قرار دادن لینک‌های داخلی در سایت‌تان
  • افزودن سرعت بارگذاری صفحات سایت

سئو  شیوه‌ای محبوب برای به دست آوردن مشتری است زیرا نسبتاً مقرون به صرفه است. در حقیقت، سئو  و رشد ارگانیک ثابت کرده‌اند که برای بسیاری از شرکت‌ها اولیت اول بازاریابی درونگرا هستند. (بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز می‌شود.

15- A/B همه چیز را تست می‌کند

برای تعیین راهبردها و مؤلفه‌هایی که بیشترین نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مشتری واقعی را ایجاد می‌کنند تست A/B ضروری است. (با تست A/B  می توان دو نسخه متفاوت از یک صفحه وبسایت را با هم مقایسه و عملکرد صفحات را اندازه‌گیری کرد.در تست A/B دو صفحه از سایت با اختلاف‌های مشخص به بازدیدکنندگان یکسان در زمان یکسان نمایش داده می‌شود.

دو صفحه ازسایت (با نام‌های A و B) با اختلاف‌های ظاهری به بازدیدکنندگان یکسان در زمان یکسان نمایش می‌دهیم، صفحه‌ای که نرخ تبدیل به مشتری یا conversion rate بالاتری داشته باشد، برنده است.

برای اینکه بیشترین استفاده را از تست A/B بکنید:

  • هر تست جدیدی را که در Google Analytics انجام می‌دهید نشانه گذاری کنید.
  • چهارچوب زمانی استانداردی داشته باشید: چه مدت زمان هر تست شما طول می‌کشد و چند بازدیدکننده باید هردو نسخه را تجربه کنند.
  • فرآیندی را برای تأیید اجرایی داشته باشید تا برنده را اعلام کنید.
  • تست مؤلفه بعدی را آغاز کنید
  • تا آنجا که لازم است تکرار کنید.

مهم است که هر بُعد از کمپین یا استراتژی خود را تست کنید. برای نمونه فقط متن تبلیغاتی صفحه فرود‌ را تست نکنید، بلکه آرایش کل صفحه را تست کنید. هرچه درباره عملکرد کار خود بیشتر بدانید، کنترل بیشتری روی نتیجه خواهید داشت.

 

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

 

حالا که مشتریان جدیدی به دست آوردید چگونه آنها را حفظ کنید؟

حفظ جریان ثابت از مشتریانی که برای خرید مجدد نزد شما باز می‌گردند به اندازه دستیابی به مشتری جدید مهم است. در اینجا چندین دلیل را برای تمرکز روی حفظ مشتری به اندازه دستیابی به مشتری جدید آورده‌ایم:

  • هزینه دستیابی به مشتری جدید ۵ برابر بیشتر از حفظ مشتری است.
  • افزایش حفظ مشتری تا ۵ درصد می‌تواند درآمد شرکت را از ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش دهد.
  • احتمال فروش به مشتریان موجود و مشتریان جدید به ترتیب ۶۰-۷۰ درصد  و ۵-۲۰ درصد است.
  • ۹۰ درصد از مشتریان راضی دوباره از شما خرید خواهند کرد.

استراتژی‌های حفظ مشتری براساس مدل کسب و کار، مخاطب، منابع و غیره متفاوت است، اما در این جا چند ویژگی کلیدی را ذکر می‌کنیم که همه آنها باید داشته باشند:

سهولت

نمی‌توان چیزی را که در دسترس شماست نادیده بگیرید. بنابراین کالا و خدمات خود را تا آنجا که ممکن است در دسترس قرار دهید. رفتارها و خواسته‌های مشتریان خود را شناسایی کنید و ابزارهایی را در اختیار آنها قرار دهید که در خرید از شما آسایش را تجربه کنند. برای نمونه می‌توانید اپلیکیشن‌هایی برای سفارش دادن مشتری تهیه کنید که به راحتی بتوانند سفارش خود را انجام دهند.

نوع‌دوستی
گاهی یک برند به جای تاکتیک‌های فروش با باورهای خود وفاداری مشتری را بر می‌انگیزد. بسیاری از مشتریان بر نوع‌دوستی و اثرات عادات خرید خود بر محیط زیست تمرکز دارند زیرا کار درست انجام دادن برای آنها مهم است. چیزی را بیابید که مردم به آن اهمیت می‌دهند و برند خود را در محور آن قرار دهید.

سفارشی‌سازی
خدمات خود را به مشتری با صادقانه انجام دهید. با شناختن شخصیت مشتریان، ارتباط با آنها در کانال محبوبشان و شخصی‌سازی تعامل با آنها نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید