سبد خرید 0

وبلاگ

کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است؟

دیگر ، اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی برای کسانی که می خواهند در جهان شلوغ آنلاین امروز نام خود را حفظ کنند ، بر کسی پوشیده نیست. در حقیقت ۹۲ درصد بازاریابان می‌گویند که شبکه‌های اجتماعی به قرار گیری در معرض مشتریان بیشتر کمک کرده است، که یعنی اگر شما از شبکه‌های اجتماعی بهره‌ی کاملی نبرید، فرصت بزرگی را از دست خواهید داد.

شروع می‌تواند سخت باشد و  حتی صرف انتخاب شبکه‌ی اجتماعی ساده می‌تواند سخت‌تر از آنچه باشد که فکر می‌کنید. هزاران شبکه‌ی اجتماعی وجود دارند که بتوان از میان آنها انتخاب کرد، اما خبر خوب این است که می‌توانید از میان پلتفرم ها محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین آنها را انتخاب کنید.

باید بررسی کنید که کدام پلتفرم شما را در معرض تماشای مخاطبان درست قرار می‌دهد و به شما برای رسیدن به اهداف بازاریابی یاری می‌رساند. علاوه بر این، باید به این موضوع توجه کنید که بهترین شبکه اجتماعی برای شما آن است که در کشور شما بدون محدودیت قابل استفاده باشد.

شبکه‌های اجتماعی گوناگونی برای هر کس و هر چیز وجود دارند، از جمله پلتفرم‌هایی که افراد با علائق ، سرگرمی‌ها و ویژگی‌های جمعیت شناختی مشترک را به هم متصل می‌کنند.

منظور این است که پلتفرمهای بسیار زیادی هستند و  نمی‌توان روی تمام آنها متمرکز شد و بهتر است وقتتان را صرف پلتفرمی‌ کنید که بیشترین ترافیک را در پی خواهد داشت. از تمام سایت‌های شبکه‌های اجتماعی،  برترین آنها از لحاظ کاربران ماهانه‌ی فعال عبارتند از فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکدین و پینترست.

با تعیین اهدافتان شروع کنید

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مزایای بسیار زیادی دارند، اما مهم است که اهداف خاصی را پیش از شروع اتخاذ کنید. اهداف‌تان نه تنها در تعیین شبکه‌ی اجتماعی، بلکه در محتوایی که ایجاد می‌کنید، مخاطبانی که هدف می‌گیرید و خیلی چیزهای دیگر به شما کمک می‌کند. در اینجا رایج‌ترین مزایای شبکه‌های اجتماعی که بخواهید بر آن تمرکز کنید، آمده شده است:

  • بهبود خدمات مشتری با فراهم‌سازی پلتفرمی دیگر که از طریق آن مشتریان بتوانند سؤالات، شکایات، و نگرانی‌های خود را مطرح کنند.
  • شناسایی مشتریان جدید که شبیه به بهترین مشتریان شما هستند.
  • دسترسی پیدا کردن به مخاطب جدید که شاید به خوبی از خدمات و محصول شما استقبال کنند و این به معنی افزایش آگاهی از برند است.
  • فراگیری نیازها، خواسته‌ها و عادات مخاطبان و مشتریان
  • افزایش ترافیک سایت و فروش

سپس مشخص کنید مشتریان شما از کدام کانال‌ها استفاده می‌کنند

هدف کلی بازاریابی از طریق شبکه‌اجتماعی این است که تماس شما را با بهترین مخاطبان‌تان تسهیل می‌کند، بنابراین انتخاب پلتفرمی که مخاطبان از آن استفاده نمی‌کنند خردمندانه نیست. متأسفانه، این گونه نیست که مشتریان شما، شبکه‌ای اجتماعی را انتخاب کنند، فقط به خاطر اینکه شما در آن حضور یافتید. در عوض، ایده‌ی بهتر آن است که تحلیل کنید کدام پلتفرم‌ها را مخاطبانتان ترجیح می‌دهند.

چند راه برای شناسایی پلتفرم‌هایی که مخاطبتان بیشتر در آنجا هستند، وجود دارد و یکی از آسانترین آنها نظرسنجی است. سؤالاتی از این قبیل بپرسید که آنها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، چطور از اینترنت برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنند و  کدام اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند.

  10 مهارت تعاملی که شما به عنوان کارمند یا مدیر باید داشته باشید

راه دیگر این است که از طریق «سایت‌های شبکه‌های اجتماعی» اطلاعاتی را درباره‌ی مشتریان خود کسب کنید. مثلاً  می‌توانید  به فیسبوک درباره‌ی مشتریان ایده‌آل خود بگویید و آنها از تعداد مخاطبان احتمالی شما در آنجا به صورت تخمینی اطلاعاتی به شما ب‌دهند. اما باید بدانید که شبکه مشهوری چون فیس بوک در ایران کارایی بالایی ندارد، چرا که این شبکه در ایران فیلتر است و کاربران محدودیت دسترسی دارند.

همچنین به لطف  Pew Research Center for Internet and Technology می‌توانید اطلاعات جمعیت‌شناختی کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف را به دست آورید تا بفهمید مخاطبان شما بیشترین زمان خود را در کدام پلتفرم‌ها صرف می‌کنند.

 در نهایت محتوایی را که به طور معمول تولید می کنید ، بررسی کنید

هرگونه از محتوا با نوع خاصی از شبکه‌های اجتماعی سازگار است، بنابراین باید نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید و  بیشترین تناسب را با برند شما دارد ، در نظر بگیرید. برای نمونه، اینستاگرام، بیشتر درباره‌ی تصاویر است، بنابراین با محتوای بلند متنی مانند راهنماها سازگار نیست. نوع محتوایی که تولید می‌کنید بر عواملی از جمله صنعت، برند و مخاطب هدف شما بستگی دارد، اما نوع محتوایی که شاید شما بر آنها تمرکز داشته باشید عبارت است از:

  • پست‌های بلاگ
  • پادکست‌ها
  • توصیه‌نامه‌ها
  • محتوای تولیدشده توسط کاربر
  • وبینار و پخش زنده
  • کتاب الکترونیکی
  • راهنماها
  • ویدئوها
  • تصاویر

بعد از آن اهداف، مخاطبان و محتوای خود را با پلتفرم متناسب پیوند دهید

اگر اهدافی را که می‌خواهید از طریق شبکه‌های اجتماعی به آنها برسید مشخص کنید، به این نتیجه می رسید که مخاطبان شما از کدام پلتفرم‌های آنلاین بیشترین استفاده را دارند و  برای نوع تولید محتوا تصیم‌گیری می کنید، حال می‌توانید به مقایسه‌ی شبکه‌های اجتماعی گوناگون بپردازید و بررسی کنید کدامشان می‌تواند به بهترین وجه نیاز شما را برآورده کنند. برای اینکه بهتر تصیم بگیرید، در اینجا شرح مختصری از  پلتفرم‌ها، مزایای آنها و  نوع کاربران آنها را آورده‌ایم:

فیسبوک: فیسبوک بزرگترین پلتفرم با ۲ میلیارد کاربر فعال به صورت ماهانه است، که ۶۱ درصد آنها آمریکایی هستند و بین ۲۵ تا ۵۴ سال سن دارند. فیسبوک برای تولید مشتری خوب است و پلتفرم تبلیغاتی او می‌تواند در سفارشی کردن برای هدف‌گیری مخاطبان خاص بسیار انعطاف‌پذیر باشد.

فیسبوک همچنین پلتفرم خوبی برای ایجاد روابط است، که بخش انسانی کسب و کار را نشان می‌دهد و مشتریان بالقوه را به فالوورهای وفادار تبدیل می‌کند. بسیاری از انواع گوناگون محتوا برای فیسبوک مناسب هستند، اما مهم محتوایی است که ابعاد گوناگون شرکت را نشان می‌دهد. فیسبوک (و توئیتر) هردو برای دستیابی به تعداد بسیاری از مخاطبان عالی هستند، اما مهم است که به خاطر بسپاریم رقابت‌های بسیاری وجود دارد.

توئیتر: توئیتر پلتفرمی سودمند برای کسانی است که کسب و کارشان با سرعت مرتبط است و می‌خواهند با اخبار، اعلامیه‌ها، پیام‌های مهم و دیگر اطلاعات فوری و لحظه‌ای با فالوورها ارتباط برقرار کنند. بیشترین کاربران توئیتر زیر ۵۰ سال دارند و نوع محتوایی که که با این محیط سازگار است محتوای متنی قابل مفهوم مانند مقاله‌های راهنما، فهرست‌ها و نقل قول‌هاست. تصاویر بهتر از ویدئو در توئیتر عمل می‌کنند، اما هنوز محتوای متنی بر این پلتفرم حکومت می‌کند.

  10 پیشنهاد برتر بازاریابی(قسمت دوم)

لینکداین: لینکداین به طور معمول انتخاب کسب کارهای تجاری- تجاری (B2B) است، بخصوص اگر هدفتان جذب مشتری بالقوه باشد. لینکداین همچنین پلتفرمی ایده‌آل برای محتوای مقاله‌ای است و می‌تواند به شما به عنوان رهبری مورد اعتماد در حوزه‌ی کاری‌تان در تأسیس شرکت‌تان، ایجاد مرجعیت و اقتدار برای برندتان و  ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق مکالمه کمک ‌کند. اطلاعات جمعیت‌شناختی در لینکداین نیز از دیگر پلتفرم‌ها متفاوت است زیرا اکثر کاربران بین ۳۰ تا  ۴۹ سال دارند.

پینترست: تصاویر در این پلتفرم نقش اصلی را بازی می‌کنند و  اگر به دنبال افزایش فروش هستید این پلتفرم مکانی مناسب است زیرا ۹۰ درصد کاربران به قصد خرید از پلتفرم استفاده می‌کنند. زنان بیشتر از مردان در  این پلتفرم هستند. پینترست پلتفرمی با گرافیک قوی است و برای کسب و کارهای مربوط به دکور، غذا، هنر، مد، ازدواج، سفر و دیگر کسب و کارهای دیگری مناسب است که می‌توانند از تصاویر  زیبا و جذاب برای کسب و کار خود نفع ببرند.

 

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

 

نتیجه‌گیری

شبکه های اجتماعی ابزاری مهم برای هر کسب و کاری است که می‌خواهد در معرض دید عموم بماند، زیرا نه تنها می‌توانند شما را به مشتریان جدید وصل کند که درست نزدیک شما هستند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند به مردم سراسر جهان دسترسی پیدا کنید. بعلاوه، شبکه‌های اجتماعی ابزاری عالی برای افزایش آگاهی از برند، یافتن مشتریان جدید، تولید ترافیک وبسایت بیشتر، شناخت بهتر مخاطبان، کسب دانش درباره‌ی عادات خرید بهترین مشریان و حتی ارتقاء خدمات مشتری است. بهترین روش برای انتخاب شبکه‌ی اجتماعی متناسب با  کسب و کار شما  این است که اهدافی را شناسایی کنید که می‌خواهید از رهگذر بازاریابی شبکه‌‌ی اجتماعی به آنها برسید، بررسی کنید که مخاطب شما در کدام پلتفرم فعال است و پلتفرمی را انتخاب کنید که با محتوایی که خلق می‌کنید متناسب باشد.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید