وبلاگ

چگونه از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ،کسب درآمد کنیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ (یا بازاریابی تأثیرگذار) شاخه‌ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه (یا استایل خاصی) متمرکز می‌شود. این نوع از بازاریابی، اشخاصی که بر روی خریداران بالقوه تأثیر می‌گذارند را تشخیص داده و به فعالیت‌های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می‌دهد .

هنگامی که یک اینفلوئنسر محتوایی تولید می‌کند، خود را به عنوان یک خریدار بالقوه یا شخص ثالث نشان می‌دهد و محصول را گواهی می‌کند. در اثر ضمانت این محصول توسط اینفلوئنسرها، مردم به خرید و استفاده از این محصولات ترغیب می شوند.

شبکه‌ی اجتماعی و  اینفلوئنسر مارکتینگ (یا بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار) با یکدیگر ترکیبی قدرتمند می‌سازند. با بیش از دو میلیارد کاربر که به طور روزانه فعال هستند، پلتفرم شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام برای هرکسی این فرصت را فراهم می‌آورد که دست به کار شود و با ایجاد محتوایی با کیفیت، فالوور جذب کند.

براساس یک گزارش، اینفلوئنسر مارکتینگ به صنعتی ۱۰ میلیارد دلاری تبدیل شده است. این به شما چه می‌گوید؟ خوب، به این معنی است که اگر فقط تکه‌ای از این کیک عظیم را بخورید، ثروتی سرشار عایدتان می‌شود.

حال چطور می‌توان به یک اینفلوئنسر قوی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد؟ آیا می‌دانید بهترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اگر برای یافتن پاسخ این سؤالات کنجکاو هستید، در ادامه همراه ما باشید.

پلتفرم‌های برتر شبکه‌های اجتماعی برای اینفلوئنسرهای قوی

شبکه‌های اجتماعی جدید هرسال یکی پس از دیگری پا به عرصه‌ی وجود می‌گذارند و تنوع در انتخاب را برای شما فراهم می‌‌آورد. اما بعضی از این پلتفرم ها اثربخش‌تر از رقیبان خود هستند. در ادامه 5 پلتفرم برتر دنیا را به شما معرفی می کنیم.

1- اینستاگرام

 اینستاگرام پلتفرم محبوبی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر و  ویدئوها با بیش از یک میلیارد کاربر است. این شبکه برای کمپین‌های محصول محور که می‌خواهند آگاهی برند را افزایش دهند عالی است. به این دلیل است که برندها اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را برای تبلیغ محصولاتشان به کار می‌برند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد از کاربران، کسب و کارها را در اینستاگرام دنبال می‌کنند. در همین زمان، بسیاری از کاربران محصول جدیدی را در اینستاگرام کشف می‌کنند و می‌خرند. تمام این موارد اینستاگرام را به ابزار بازاریابی قدرتمندی تبدیل می‌کند.

2- یوتیوب

یوتیوب نه‌تنها دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است، بلکه یک نمونه‌ی عالی از شبکه‌ی بازاریابی اینفلوئنسر به شمار می‌آید. مطالعات نشان می‌دهد که ۱۸ درصد مشتریان درباره‌ی خریدشان تحت تأثیر یوتیوب هستند. با توجه به این حقیقت که یوتیوب به اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا به جای حرف زدن هرآنچه را می‌خواهند تبلیغ کنند. این آمار جای تعجب باقی نمی‌گذارد.

با استفاده از این پلتفرم می‌توانید محتوایی برای نقد یک محصول یا راهنما برای یک محصول خاص درست کنید. از آنجایی که همه‌ی ما می‌دانیم که انسان‌ها تحت تاثیر قوه بینایی خود هستند، به راحتی می‌توان دلیل عملکرد خوب اینفلوئنسرها را متوجه شد.

3- فیسبوک

فیسبوک بزرگترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی است که ۲.۴ میلیارد کاربر دارد و این خود نشان می‌دهد که چرا برای اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است. اما راز اصلی فسیبوک قابلیت چندکاره بودن آن است، چرا که این پلتفرم برای انواع محتوا مناسب است.

کاربران فیسبوک انتظار دارندکه همه‌چیز را ببینند، از پست‌های متنی گرفته تا نمودارها، تصاویر و ….. به عبارت دیگر ، اینفلوئنسرهای خلاق می‌توانند محتوا را متنوع کنند و اینگونه طرفداران زیادی جذب خود کنند. لازم به تذکر نیست که مخاطبان همیشه تنوع را دوست دارند.

4- توئیتر

توئیتر چهارمین شبکه‌ی اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است، می‌توان گفت که به سختی می‌توان آن را با سه شبکه‌ی بالا مقایسه کرد. اما، امکانات عالی را برای اینفلوئنسر مارکتینگ فراهم می‌کند، به‌خصوص اگر شما علاقه دارید که به مخاطبان ثروتمند دسترسی پیدا کنید. برای نمونه، مطالعات نشان می‌دهد که درآمد ۵۶ درصد کاربران توئیتر  هر سال معادل ۵۰ هزار دلار است. این برای اینفلوئنسرهایی که با برندهای ممتاز کار می‌کنند عالی است، به این خاطر که می‌دانند ثروتمندان کجا هستند.

5- لینکدین

اگر شما تلاش دارید تا خود را به عنوان اینفلوئنسر کسب و کار محور اثبات کنید، لینکداین بهترین انتخاب است. در این پلتفرم ۶۰۰ میلیون کاربر حضور دارند، درحالیکه ۴۵ درصد آنها مدیران سطح بالا هستند.

اگر تمرکز اصلی شما تحت تاثیر قرار دادن مدیران سطح بالا می باشد، حضور در این پلتفرم و بهره گیری از اینفلوئنسرهای آن، کمک شایان توجهی به شما خواهد کرد. تلاش کنید که مانند یک رهبر بزرگ در زمینه‌ی تخصصی خود عمل کنید، چرا که این کار نمایانگر تسلط شما در امر تحلیل و جذب مشتری از طریق پست‌های اینفلوئنسر است.رهبران منابع قابل اعتمادی هستند که افراد را با ایده‌های خلاقانه حرکت می دهند و الهام‌بخش آنها هستند. ایده ها را به واقعیت تبدیل می کنند و می‌دانند و نشان می‌دهند که چگونه موفقیت‌شان را تکرار کنند.

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

حال چطور می‌توان یک اینفلوئنسر قوی در شبکه‌های اجتماعی شد؟

همانطور که می دانید آشنایی با پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ یک بعد قضیه و  تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر قوی یک بعد کاملاً متفاوت است. شما نیاز به استراتژی و تعهد برای تسلط بر  شبکه‌های اجتماعی دارید، با این حال ما ۶ قاعده را معرفی می‌کنیم که در تمام شرایط ، شما را راه می اندازند.

1- به دنبال موقعیت بکر باشید

اینفلوئنسرهای قوی، اشخاص چیره‌دستی هستند که برای بحث و بررسی طیف خاصی از موضوعات مهارت لازم را دارا هستند. بنابراین، اولین گام تبدیل شدن به اینفلوئنسر، یافتن موقعیتی‌است که با مهارت و دانش شما هماهنگ باشد. این تنها راهی است که شما را در میان جمعیت محتواسازان ،برجسته و طرفداران محکم و ثابتی را برای شما ایجاد می‌کند.

2- محتوا جذاب بسازید

قدم بعد این است که نوع درست محتو ا را انتخاب کنید و برای انتشار آن برنامه‌ریزی داشته باشید. به طور عمده این کار بستگی به طبیعت کسب و کار و اولویت مخاطب هدف شما دارد، اما بیشتر اینفلوئنسرهای قوی، پست‌هایی مانند نقد کالا و راهنمای محصول می‌گذارند.

3- سبک یکتایی داشته باشید

یکی از چیزهایی که اینفلوئنسرهای برتر را از همکاران متوسطتان جدا می‌کند کیفیت محتوا و سبک یکتا است. اگر می خواهید مخاطب هدف را به سوی خود جذب کنید، باید قابل شناخت و متفاوت باشید. به این صورت طرفداران شبکه‌های اجتماعی شما را به سرعت به یاد می‌آورند و پست‌های شما را در میان دیگر محتواهای موجود در شبکه‌های اجتماعی تشخیص می‌دهند.

4- پیوستگی را رعایت کنید

رعایت پیوستگی قاعده‌ی اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ است، چرا که باید مدام با فالورهای خود تعامل داشته باشید و به آنها دلیلی بدهید تا شما را به طور مداوم دنبال کنند. جیک گاردنر ، مدیریت شبکه‌های اجتماعی در MyAssignment بر این باور است که اینفلوئنسر باید بی‌وقفه فعال باشد. در شبکه‌های اجتماعی هر روز میلیون‌ها پست قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید که دیده شوید، هر روز  حداقل یک پست بگذارید.

5- مشارکت و ارتباط برقرار کنید

بهترین اینفلوئنسر با طرفدارانش رابطه دارد. شغل شما این نیست که فقط پست‌های با محتوای بالا پست کنید، بلکه با فالورهایتان ارتباط برقرار کنید. سؤال بپرسید، نظرسنجی راه‌اندازی کنید و به نظریات کاربران پاسخ دهید تا رابطه‌ی خود را با مخاطبان مستحکم کنید.

6- با برند درست و مناسب ارتباط برقرار کنید

آخرین پند این است که به دقت برندهایی را انتخاب کنید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید. با هر معامله‌ای اعتبار حرفه‌ای خود را زیر سؤال نبرید. به جای آن با برندی شریک شوید که با علایق شما هماهنگ باشد و با نیاز طرفداران شما تطابق داشته باشد. اینگونه، اگر بتوانید فالورهای خود را در دراز مدت به مشارکت وادار کنید، بازگشت سرمایه‌ی خوبی خواهید داشت.

نتیجه‌گیری

اینفلوئنسر مارکتینگ از سرگرمی به فرصت شغلی تمام وقت تکامل پیدا کرده‌است. اگر برای ایجاد محتوای خوب در زمینه‌ای خاص مهارت و دانش دارید، استراتژی برنامه‌ریزی‌شده‌ به کار ببرید و  مهارت خود را تبدیل به فرصت کسب و کار کنید. این مقاله شامل موارد زیر بود.

  1. اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ
  2. پلتفرم‌های برتر شبکه‌های اجتماعی برای اینفلوئنسرهای قوی
  3. چگونه در گام‌های ساده به اینفلوئنسری قوی تبدیل شوید

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید