وبلاگ

پرفروش ترین محصولات سال ۲۰۲۰ برای فروش آنلاین

در سال ۲۰۱۹ تجارت الکترونیک در جهان تا ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد و  پیش‌بینی شده است که ۱۶ درصد کل بازار خرده‌فروشی را  تا سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد.

شما چه کسب وکار کوچک آنلاین چه سازمانی بزرگ باشید، برنامه‌ریزی‌تان برای رشد باید شیوه‌های تجارت‌الکترونیکی کنونی را در بر گیرد.

اگرچه بررسی کالاهای مد روز در اینترنت نیازمند صرف وقت و انرژی است، فرمول موفقیت آشکار است: یک فروشگاه ثابت، ماندگار  و سود ده نباید محصول خود را با کالاهای مورد پسند عامه مردم و باب روز جایگزین کند.

درحالیکه که دارید تحقیقات خود را کامل می‌کنید، به این فکر کنید که که چه کالاهای محبوبی وجود دارند که می‌توانند فهرست کالا یا موجودی انبار شما را کامل کنند.

بنابراین، پیش از اینکه تجارت الکترونیک خود را در سال ۲۰۲۰ شروع کنید، لیستی از اقلام عامه‌پسند را برای ۲۰۲۰ تهیه کنید.

فهرست

  1. چه چیزی، محصولی را برای تجارت الکترونیک مناسب می‌کند؟
  2. ۷ محصولی که می‌توان آنها را در سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاین فروخت؟
  3. چطور در سکوی برتر تجارت کالاهای مد روز در اینترنت بمانیم؟

چه چیزی یک محصول را برای تجارت الکترونیک مناسب می‌کند؟

تجارت الکترونیک اگر به مشتری خود گوش نکند شکست می‌خورد. فروش دیجیتال خود را مانند یک محاوره فرض کنید.

ابتدا باید پیش از بازاریابی، مشتری را بشناسید!

به طور مثال اگر دیدید سلفی‌گیر مشتری ندارد، لزومی ندارد که در فهرست اقلام خود قرار دهید.

برای شروع، غول‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون و علی‌بابا را بررسی کنید.

اما، به یاد داشته باشید که اقلامی که برای چنین سایت‌هایی سودآور هستند ممکن است برای سایت‌های کوچکتر تجارت الکترونیک کارایی نداشته باشند.

محصولات سایت تجارت الکترونیک شما باید حداقل این سه ویژگی را داشته باشند:

1- باید قیمتی معقول و نسبتاً پایین داشته باشد که مشتری را به خرید تشویق کند. (۵۰ تا ۱۵۰ تومان)

البته قیمت براساس نوع محصول و خیلی از عوامل دیگر مانند کیفیت متفاوت است، اما آنچه که روشن است این است که قیمت باید به گونه‌ای باشد که مشتری به خرید محصول تشویق شود و  نه تنها خودش خرید ‌کند بلکه قیمت‌های مناسب سایت شما را به اطرافیانش گوشزد کند.

معمولاً قیمت بالای ۲۰۰ تومان مشتری بالقوه را برمی‌انگیزاند تا به دنبال خرید به صرفه‌تر در جای دیگر باشد.

اگر کالای شما قیمت واقعی‌اش بالای ۲۰۰ تومان بود، حتماً مطمئن شوید که قیمتی که دارید عرضه می‌کنید مقرون و به صرفه است و با قیمت‌های بازار رقابت می کند.

بخاطر داشته باشید که اقلام مثلاً ده تا سی تومان ارزش هزینهٔ ارسال را ندارند و مشتری ترغیب می‌شود که آنها را حضوری از مغازه بخرد.

اما، کالاهای با قیمت کمتر می‌تواند استراتژی کالای افزوده (یا به قول خودمان اشانتیون) را تقویت کند.

2- کالایی که می‌فروشید باید جذاب و یگانه باشد.

اگر سایت و محصولات خود را بهینه کرده‌اید، مشتریان شما باید فروشگاه آنلاین شما را ببینند و خریدشان را تکرار کنند، زیرا شما جدید‌ترین و جذاب‌ترین محصولات را می‌فروشید.

درک کردن مشتریان به درستی می‌‌تواند مشتریان را به فروشگاه شما باز گرداند.

اگر محصولات فروشگاه شما نتوانند مشتریان را به خرید به هجان بیاورند، هرگونه استراتژی بازاریابی بی‌فایده خواهد بود.

اقلامی که به صورت آنلاین فروخته می‌شود را بررسی کنید تا بتوانید از آنها پیشی بگیرید.

هر محصولی که می‌فروشید از تنوع کافی برخورد دار باشد تا بتوانید خود را از رقیبانتان متمایز کنید. بخصوص اگر در بازارهای تخصصی که بر محصولی خاص تمرکز دارد فعالیت دارید از این امر غافل نشوید.

3- محصولتان خراب‌نشدنی باشد، راحت در انبار ذخیره‌شود و راحت بتوان آن را ارسال کرد.

همهٔ ما این مسأله را می‌دانیم. چنین مهم هم به نظر نمی‌رسد.

اما یک فروشگاه تجارت الکترونیک اگر با استرس کالاهایی که از تاریخشان گذشته، کالاهایی که انبارکردنشان دشوار است و  کالاهایی که ارسالشان هزینه‌بر است مواجه شود می‌تواند آسیب ببیند.

به طور مشابه، از کالاهایی که یک شبه معروف می‌شوند بپرهیزید.

مسلماً نمی‌توانید پیش از این که تب و تاب مردم برای خرید این محصول خاص تمام شود، همه‌ٔ آنها را بفروشید و بنابراین بعد از اینکه تقاضا برای این محصول در بازار کم شد، شما می‌مانید و کلی موجودی انبار که در بازار خریدار ندارد.

از کالاهایی که به طور بالقوه شکننده هستند یا آسیب‌پذیری بالایی دارند بپرهیزید. تجربهٔ بد در ارسال و تحویل کالا می‌تواند به وفاداری مشتری آسیب بزند.

اگر به دنبال این هستید که مشتری دائم از شما خرید کند (یا به اصطلاح مشتری به شما وفادار بماند) و درآمد ثابتی از تجارت الکترونیک خود داشته باشید، محصولاتی را انتخاب کنید که اصیل هستند، نگهداریشان هزینه‌بر نیست  و ارسال و تحویل آنها آسان است.

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

۷ محصولی که می‌توان آنها را در سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاین فروخت

 ۱. محصولات بلوتوثی و بی‌سیم

اگر به نظرتان فروش کنونی شما چندان جالب نیست، فروش محصولات بلوتوثی و بی‌سیم را فراموش نکنید.

حالا که فناوری‌هایی مانند ایرپاد ۲ اپل به بازار آمده‌اند، مشتری به دنبال محصولاتی است که دیگر به رنج حملشان با دست نیاز نباشد و به طور کلی این محصولات دیگر دستان آنها را رها کند.

این محصولات امروزه جای خود را میان مردم و در بازار پر کرده‌اند، بنابراین در فهرست کالای خود حتماً برای آنها جایی باز کنید. برخی از این محصولات عبارتند از:

  • هدفون‌های بلوتوث و وایرلس
  • هندزفری‌های بلوتوث و وایرلس
  • اسپیکرهای قابل حمل بلوتوث و وایرلس
  • جا کلیدی‌های هوشمند
  • لامپهای هوشمند

۲. محصولاتی که به داشتن و حفظ تناسب اندام کمک می‌کند

در این زمانه که همه از چاق شدن و چاق دیده‌شدن اجتناب می‌کنند، فروش اجناسی مانند انواع گن‌های لاغری مخصوص خانم‌ها و آقایان و  لوازم ورزشی کاربردی که تمرین‌های ورزشی آسان را آن هم در حین انجام کارهای روزمره مثلاً تماشای تلویزیون ممکن کند، مشتریان زیادی را به سوی شما جذب می‌کند. البته در میان خانم های بیشتری از خرید این وسایل استقبال خواهند کرد.

  • انواع گن‌های لاغری
  • کمربندهای کوچک کنندهٔ سایز کمر
  • لوازم ورزشی کوچک و کاربردی
  • کمربندهای کوچک‌کننده شکم پس از زایمان
  • انواع لباس‌های زیر که جمع‌کنندهٔ شکم هستند یا چاقی‌های موضعی را مخفی می‌کنند.

۳. ابزار مسافرتی

ابزارهای مسافرتی همیشه در بورس هستند. ابزاری که مسافرت را آسان‌تر می‌کند، حال مسافرت کاری باشد یا تفریحی، هیچگاه تاریخ مصرفشان تمام نمی‌شود. در این زمینه همیشه ابزارها و وسایل خلاقانه‌ای ساخته می‌شوند که برای مسافرت بسیار کاربردی هستند.

  • آداپتور و شارژرهای مسافرتی
  • باتری‌های پشتیبان یا پاوربانک‌ها
  • ردیاب‌ و قفل ساک
  • انواع ساک‌های لباس و کیف‌های آرایشی
  • بالش گردن، ماسک‌های خواب، چادر و پتوهای مسافرتی

۴. ابزار مرتبط با گوشی‌های هوشمند

ما دیگر همیشه گوشی‌هایمان را نزدیک به خود نگاه می‌داریم، انگار که آنها دنباله‌ای از ما هستند.

هرسال ابزارهای جانبی مرتبط با جدید‌ترین گوشی‌های تلفن همراه وارد بازار می‌شوند.

بنابراین ابزارهای محافظتی و مفید گوناگونی وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا تلفن خود را شخصی‌سازی کنیم.

اگر پاپ سوکت یا محافظ تلفن همراه می‌فروشید، تنوع طرح و رنگ را فراموش نکنید.

ابزار و وسایلی که استایل مشتری شما را کامل می‌کند، با احتمال بیشتری توسط آنها خریداری می‌شود.

  • محافظ‌های تلفن همراه
  • پاپ سوکت
  • کیت‌های لنز دوربین‌های تلفن‌همراه
  • شارژها و آداپتورهای سیمی
  • نگه‌دارنده‌های تلفن همراه روی میز (Phone stands)

۵. محصولات آرایشی بهداشتی

این گونه از محصولات نیز بازار خوبی به خصوص در بین ما ایرانی‌ها دارد.

علاقه‌مند شدن به محصولات با برچسب cruelty-free (یعنی محصولاتی که روی حیوانات آزمایش نشده‌اند) به این معنی است که باید محصولاتی را در فروشگاه خود جای دهید که در ساختنشان از حیوانات استفاده نشده است.

به خاطر داشته باشید: درحالیکه زنان بخش اعظم مشتریان این محصولات هستند، مردان نیز از  محصولات آرایشی بهداشتی منحصر به خود را نیز آنلاین خریداری می‌کنند.

  • انواع ژل‌های و روغن‌های مو
  • لوازم آرایشی ساخته شده از گیاهان
  • انواع لوشن‌ها
  • انواع کرم‌های پوستی تمام طبیعی
  • لاک‌های Cruelty-free

۶. لوازم ماشین

امروزه به این دلیل که اکثر مردم ماشین دارند، فروش وسایل مرتبط با ماشین همیشه به صرفه است.

دقیقاً مانند لوازم تلفن هوشمند، لوازم ماشین با قیمت کم برای شخصی‌سازی یا سفارشی‌سازی ماشین سودمند خواهند بود.

معمولاً هرچه بتواند درون ماشین را تزئین و زیبا و نشستن در آن را راحت‌تر کند مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

  • مت‌های مخصوص ماشین
  • کاورهای فرمان
  • دوربین‌هایی عقب‌نما
  • شارژرهای ماشین
  • نگهدارندهٔ تلفن‌همراه در ماشین

۷. جواهرات و زینت‌آلات

بازارهای دیجیتال  از زمان شروعشان تجارت‌الکترونیک را تحت تأثیر خود قرار دادند.

کالاهایی که کیفیت بالا دارند و در سطح بوتیک هستند مشتریان را بسیار خوشحال و جذب سایت شما می‌کند.

خیلی‌ از سایت‌های مد در اینترنت هستند، بنابراین داشتن محصولاتی که مشتریان جای دیگری پیدا نمی‌کنند، آنها را وادار می‌کند که برای خرید بیشتر به سایت شما بازگردند.

  • جواهرات ساده
  • حلقه‌های گوشواره
  • سنجاق سینه
  • گل سر
  • تزئینات ناخن

و موردی دیگر: ساعت‌های هوشمند

در  تعطیلات گذشته این ساعت‌ها بسیار مد شد. برخلاف سالهای گذشته، شرکت‌های بزرگ ، دیگر روی این اقلام سیطره ندارند.

حالا، این محصول فقط برای ثروتمندان و مشهوران نیست و می‌توانید آنها را با قیمتی عرضه کنید که هم برای شما سودی متعارف داشته باشد و هم درصد قابل قبولی از مردم بتوانند آن را بخرند.

  • ساعت‌های هوشمند ورزشی
  • Fitbit Blaze که ترکیبی از ساعت هوشمند و دستبند ردیاب سلامت است
  • ساعت‌های اپل
  • ساعت‌های هوشمند گارمین که دارای جی‌پی‌اس است.
  • ساعت‌های کاسیو پروتِرک

 چطور در سکوی برتر تجارت الکترونیکی کالاهای باب روز بمانیم؟

اگرچه فروش محصولاتی که مد روز هستند وسوسه انگیز است، مهم این است که در انبارتان محصولاتی باشند که همیشه مورد نیاز و محبوب خواهند بود.

چرا؟ چون شما نمی‌خواهید که مشتریان ، شما را در حال تقلا کردن برای بقا در بازار ببینند و همچنین قطعاً دوست ندارید که اجناس خریداری شده فضای با ارزش انبار شما را پر کنند.

پیش از این که جنس‌های مد روز را بفروشید، به مشتریان وفادار خود توجه کنید.

از خودتان این سؤالات را بپرسید: چه اقلامی هستند که فروش آنلاین آنها بهترین عملکرد را دارد؟

آیا بیشتر مشتریان من از گروه خاصی از محصولات در فروشگاه من خرید می‌کنند؟

چطور فروش محصولاتی که در سال ۲۰۲۰ مد روز هستند با رفتار خریدارهای فروشگاه من سازگار است؟ بعلاوه، می‌توانید محصولات مد روز را در سایت‌های تأمین‌کننده و وبلاگ‌ها دنبال کنید.

بهترین پیشنهاد ما چیست؟ کالاهایی را پیدا کنید که نمونهٔ بهتری از محصولاتی هستند که خریداران شما از پیش ثابت کردند به آنها علاقه دارند یا به نحوی آن محصولات را کامل می‌کنند.

بعد از اینکه محصول مد روز مطلوب خود را یافتید، زیرمجموعه‌ای از مشتریان را هدف بگیرید تا دربارهٔ اینکه محصولات مد روز در سال ۲۰۲۰ چگونه می‌توانند مشتریان شما را به خرید برانگیزانند بیشتر بیاموزید.

و بعد بفروشید، بفروشید و بفروشید.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید