وبلاگ

راهنمای کسب درآمد از تولید محتوا

درست است! به راحتی می‌توانید با تولید و  بازاریابی محتوا ، درآمد داشته باشید.

این مقاله به شما یاد می دهد که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید. یاد میگیرید کارهای زیادی را به طور رایگان انجام دهید و به عنوان تولید کننده و بازاریاب محتوا موفق شوید.

ابتدا ….

قیف‌ها.

جوانتر که بودید، از این ابزار برای ریختن مایعات استفاده می‌کردید.

اما امروزه قیف‌ها به توانایی شما برای پول درآوردن مربوط می‌شود.

چطور می‌توانیم به سرعت به صورت آنلاین درآمدزایی داشته باشیم؟

به خصوص به عنوان یک بازاریاب محتوا، این کار به دلیل تکیه بر کلمات به عنوان سلاحی قوی کاری آسان خواهد بود.

برای اینکه به خوانندگان خود چیزی را بفروشید باید برایشان بنویسید.

‌تذکر: نگفتم «به آنها بنویسید». هیچ کس دوست ندارد حرف کسی را بشنود که به حرف او گوش نمی‌دهد.

نوشتن برای کسی با نوشتن به کسی فرق دارد. برای کسی نوشتن نشان‌دهندهٔ اهمیت دادن، خونگرمی و توجه صادقانه است.

برای اینکه بازاریاب محتوا باشید و از خوانندگان خود درآمد کسب کنید، باید نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید.

با نوشتن برای دیگران است که تولید کننده و بازاریاب محتوا ، هرچه بخواهد می‌تواند بفروشد.

به عنوان بازاریاب محتوا ، برای بازاریابی کالا به خوانندگان خود،  باید از قیف بازاریابی استفاده کنید.

این مقاله به شما قیف چهار مرحله‌ای را نشان می‌دهد.

یک برنامهٔ عملیاتی که شما را از تولیدکنندهٔ محتوای تبلیغاتی به بازاریاب محتوا تبدیل می‌کند و در طول این فرآیند خوانندگان وبسایت شما را به خریدار تبدیل می‌کند.

تولید کننده محتوا کیست؟

مختصر و مفید:  تولید کننده محتوا کسی است که محتوایی مفید و ارزشمند برای مخاطب هدف تولید می‌کند که این محتوا به او مرتبط می‌شود.

این محتوا می‌تواند هم برای رسانه‌های نوشتاری (کتاب، روزنامه، مجله و غیره) یا رسانه‌های دیجیتال (نرم‌افزار، ویدئوی دیجیتال، تصاویر دیجیتال، آوای دیجیتال، کتاب‌های الکترونیکی، بازی‌های ویدئویی، وبسایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، غیره) باشد.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا نوعی استراتژی است که بر ایجاد محتوای معتبر و مرتبط با مخاطب تمرکز دارد و سپس آن محتوا را برای جذب، حفظ و بازاریابی برای مخاطب هدف توزیع می‌کند.

به عنوان بازاریاب محتوا، وظیفهٔ شما برنامه‌ریزی، ایجاد و توزیع محتوا با هدف جذب مخاطب هدف، حفظ و تبدیل آنها از خواننده به مشتری است.

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

قیف چهار مرحله‌ای بازاریابی و تولید محتوا: 

مرحلهٔ ۱: برنامه‌ریزی و تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوا، برنامه‌ریزی بسیار زیادی را می‌طلبد.

پیش از اینکه دست به قلم ببرید (یا سراغ کیبورد خود بروید)، باید به طراحی یک استراتژی برای خود بپردازید.

پیش از این ، بازاریابی محتوا را به عنوان تولید «محتوای مرتبط» معرفی کردیم.

شاید با خود فکر کنید: «مرتبط به چه کسی؟».

از آنجایی که بازاریابی محتوا تلاشی برای علاقه‌مند کردن مخاطب هدف به محتوای شماست، باید بدانید مخاطب هدف شما کیست.

چطور شخصیت مخاطب خود را کشف کنید.

بخشی از این قیف نیاز دارد که شما نقش یک کارآگاه را بازی کنید و دربارهٔ مخاطب هدف خود براساس شواهد و به صورت مستند تصمیم گیری کنید.

برای چه کسی می‌نویسید؟ آیا تصویری از آنها در ذهن خود دارید؟

از سوی دیگر، شاید از تعداد خوانندگان خود راضی باشید و بخواهید کاری کنید که تعداد آنها افزایش یابد.

چطور می‌توانید به تعداد خوانندگان پی ببرید؟

خیلی ساده است! ابزار تحلیلی گوگل (Google Analytics) این اطلاعات را برای شما فراهم می‌کند. این ابزارها رایگان هستند. برای دسترسی به این ابزار ابتدا یک حساب گوگل ایجاد کنید و بعد به صفحه گوگل آنالیتیکس بروید. برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ نحوهٔ دسترسی به این ابزار می‌توانید عبارت آموزش Google Analytics را در گوگل جستجو کنید تا به سایت‌های آموزشی مرتبط دسترسی پیدا کنید.

حال که با این ابزار آشنا شدید و به آن ورود پیدا کردید، به بخش Audience/Overview بروید.

در  Google Analytics معیارهای مفیدی را می‌یابید.

چطور این معیارها می‌توانند به شما کمک کنند؟

این معیارهای مهم، کلیدهایی هستند که درهایی را به سوی درک مخاطب ،برای شما می‌گشایند.

مثلاً می‌توانید حتی متوجه شوید که ملیت خوانندگان وبسایت شما چیست؟ آیا خوانندگان خارجی را به خود جذب کردید. خوب این معیار در امر بازاریابی خیلی به شما کمک می‌کند.

درک مخاطب ، شما را قادر می‌سازد که به آنها کمک کنید.

زمان پیش‌فرض ابزار تحلیلی گوگل را از یک هفته به یک ماه تغییر دهید تا اطلاعات دقیق‌تری از آمار مخاطب خود کسب کنید

یکی دیگر از معیارهایی که می‌توانیم به عنوان نمونه از آن یاد کنیم طیف سنی خوانندگان شماست. مثلاً نیازهای این طیف سنی چیست؟

در کل این معیارها به طراحی استراتژی شما کمک می‌کنند.

اینکه درک کنید هرکسی چه نیازی دارد. مردم به راه‌حل‌هایی نیاز دارند که سریع و آسان باشد و در زمان و پول آنها صرف‌جویی می‌کند.

اجازه دهید بگویم،  چطور می توانیم فرآیند طوفان مغزی‌مان را دقیق‌تر کنیم.

عکس پایین را ببینید. اینها معیارهای موجود در گوگل آنالیتیکس برای یک سایت آموزشی هستند:

 

این عکس نشان می‌دهد که خوانندگان این وبسایت بیشتر به کدام مطلب علاقه نشان دادند.

بله، برای اینکه بازاریاب محتوای موفقی باشید باید علاوه‌بر کارآگاه بودن کمی هم روانشناس باشید. در کل برای اینکه بازاریاب محتوا باشید باید استراتژیست، کارآگاه،  روانشناس، تولیدکنندهٔ محتوای تبلیغاتی و فروشنده باشید.

بگذارید ببینیم این عکس چه چیزی را می‌خواهد به ما نشان دهد.

به شمارهٔ ۲ و ۴ نگاه کنید: خوانندگان به نکاتی دربارهٔ شبکه‌های اجتماعی علاقه نشان دادند.

به شمارهٔ 5 و 10 نگاه کنید: خوانندگان به مقاله‌ای دربارهٔ استفاده از ویدئو به صورت آنلاین علاقه نشان دادند.

به شمارهٔ 7 و 8 نگاه کنید: خوانندگان دوست دارند دربارهٔ ترافیک جستجو اطلاعات کسب کنند.

اگر یادتان باشد گفتم که مردم دوست دارند همه چیز آسان باشد.

معمولاً عناوین مقالات یا محتواهای موفق می‌توانند به شما سرنخی دهند که چطور محتوایی موفق تولید کنید که بتوانید به مخاطب خود ارائه کنید. بیایید دوباره به این عناوین نگاه کنید.

کلمات که مخاطب را به خواندن تحریک می‌کند عبارتند از:

  1. applicable به عنوان کاربردی (راه حل کاربردی)
  2. Great به معنی عالی مردم می‌خواهند عالی باشند.
  3. Now مردم زمان کمی دارند، بنابراین دوست دارند همه چیز را فوری یاد بگیرند.
  4. Need مردم به وبسایت‌ها مراجعه می‌کنند تا نیازهایشان برآورده شود به همین دلیل هم محصولی را از شما می‌خرند.
  5. Better مردم می‌خواهند مهارت‌هایشان را در زندگی افزایش دهند.

در جملات بعد Best ،Boost ‌،New ، Free هم کلمات کلیدی دیگری هستند که در جملات دیگر می‌بینید.

به طور خلاصه:

مرحلهٔ اول قیف بازاریابی محتوا این است که شما محتوایی معتبر و مرتبط با مخاطب را تولید کنید.

معنی «مرتبط» در اینجا این است که: محتوا نیازهای خوانندگان شما را حل می‌کند.

مرحلهٔ 2: محتوا را تبلیغ کنید

به یاد داشته‌باشید که محتوای شما وسیله‌ای است که مخاطب را به وبسایت شما می‌کشاند.

اگر تمام اصول و قواعد را رعایت کنید، ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد.

محتوای خود را همه جا تبلیغ کنید. اگر این کار را کردید و ترافیک سایت افزایش یافت که هیچ، ولی اگر ترافیک افزایش نیافت، مشکلی نیست. به شما می‌گویم چرا.

وقتی که محتوای خود را در سراسر اینترنت تبلیغ می‌کنید، لینک وبسایت خود را در آن جاها باقی می‌گذارید. این کار سئو (SEO ) یا بهینه سازی موتور جستجوی سایت شما را افزایش می‌دهد یعنی که شانس شما را برای قابل مشاهده کردن سایت‌تان در صفحهٔ جستجوی گوگل افزایش می‌دهد.

از گذاشتن فراخوان عمل در انتهای مقاله برای درخواست از مخاطب برای به اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی باکی نداشته باشید.

اینفلوئنسرها در اینجا خیلی می‌توانند به شما کمک کنند.

در حیطهٔ کاری خود ، اینفلوئنسری را در شبکه‌های اجتماعی تان مثل توئیتر و اینستاگرام بیابید. آنها را دنبال کنید و کار آنها را مجدداً توئیت کنید، یا در اینستاگرام پست آنها را به اشتراک بگذارید (یا share کنید). با این کار خیلی‌ها شما را در توئیتر دنبال خواهند کرد. در توئیتر یا اینستاگرام دنبال کردن افرادی که در حیطهٔ کاری شما هستند یک فرهنگ است.

وقتی که محتوای خود را در توئیتر می‌گذارید پایین آن بنویسید که لطفاً آن را مجدداً توئیت کنید یا در اینستاگرام بنویسید که لطفاً آن را به اشتراک بگذارید. به این شکل خیلی از فالوورها از جمله اینفلوئنسرها محتوای شما را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارند.

اینفلوئنسرها فالوورهای زیادی دارند.

از آنها استفاده کنید چرا که لیست ایمیل شما را به شدت افزایش خواهند داد.

درحالیکه محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، لینکداین و اینستاگرام پخش می کنید،  از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا کسانی که به محتوای شما علاقه‌مند هستند بتوانند شما را پیدا کنند.

این استراتژی‌ها را دنبال کنید تا ببینید برند و ترافیک‌تان سایت تان چطور افزایش می یابد.

مرحلهٔ 3: از لید مگنت‌ها استفاده کنید (لید ، خریداران بالقوه‌ای هستند که می‌توان آنها را به خریداران واقعی تبدیل کرد)

حالا که دارید موجی از ترافیک‌ها را به وجود می‌آورید، زمان آن فرا رسیده است که بازدیدکنندگان سایت خود را از ترک سایتتان بازدارید.

هدف این است که از وبسایت خود پول درآورید، نه اینکه وبسایت‌تان مثل دری باشد که بازدیدکننده از آن وارد و بعد خارج شود.

برای حفظ آنها چیزهایی را به آنها پیشنهاد کنید که دوست دارند.

برای مثال همه گرفتن اشانتیون را دوست دارند و اگر چیزی جذاب باشد با کمال میل محصول شما را می‌خرند.

نمونه‌هایی از لید مگنت‌ها می‌تواند شامل ایبوک‌های محتوای اطلاعات آموزنده، کوپن‌های تخفیف، حراجی‌هایی بلند مدت و ارائهٔ محتوای قابل چاپ و منحصر به فرد باشند.

چطور یک لیدمگنت را به ابزاری برای گرفتن مشترک جدید برای سایت خود تبدیل کنید.

ابزارهایی برای این کار وجود دارد.

مثلاً اگر وب سایت وردپرسی دارید که می خواهید فرم های انتخابی زیادی را به آن اضافه کنید پلاگین Rapidology بهترین انتخاب برای شما است . در واقع این پلاگین رایگان برای شما ضروری می باشد . لازم به ذکر است که این فرم‌ هایی که توسط این پلاگین بر روی وب سایتتان ایجاد کرده‌اید می‌ توانند پاپ‌ آپ، اسلایدی، درون خطی، ویجت و … باشند . شما می‌ توانید این فرم‌ ها را با هر خدمات تحویل ایمیلی که استفاده می‌ کنید ادغام کنید.

اگر پست‌های مربوط به پست‌های الکترونیکی می‌گذارید به ازای گرفتن آدرس ایمیلشان به آنها ایبوکی رایگان با موضوع شبکه‌های اجتماعی هدیه دهید.

اگر پست‌هایی دربارهٔ سئو می‌گذارید ابزارهایی رایگان سئو را در اختیار آنها بگذارید. خلاصه ببینید در حیطهٔ کاری شما چه لید مگنتی وجود دارد که بتوانید برای گرفتن عضو جدید سایت از آن استفاده کنید. به زبان ساده چطور می‌توانید با دادن امتیازاتی خاص به لید یا مشتری بالقوه به گونه‌ای که آن امتیاز واقعاً مشکل یا نیازی از مخاطب را برطرف کند او را  به عضویت سایت درآورید.

البته پیشنهاد عضویت سایت را با پیام خوش‌آمدید شروع کنید.

حس خونگرمی و دوستی را از آن طریق منتقل کنید.

یا نکتهٔ دیگر این است که فرم عضویت شما اسم مشترک را بگیرد.

مردم دوست دارند که ایمیلی که دریافت می‌کنند با  «اسم مشترک + عزیز» شروع شود.

خلاصه:

در طول مرحلهٔ ۱: شما مخاطب خود و نیاز او را تحلیل و محتوای با کیفیت تولید کردید که نیاز آنها را برطرف می‌کند.

در طول مرحله ۲:  شما محتوای با کیفیت  بالای خود را همه‌جا تبلیغ کردید. با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کردید تا اعتبار خود را افزایش دهید. در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت تان از مخاطب خواستید که محتوای وبسایت‌تان را  در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهند.

در طول مرحلهٔ ۳: شما با ارائهٔ امتیازاتی که مشکلات آنها را حل می‌کند به‌ بازدیدکنندگان خود خوش آمد گفتید و آنها را عضوی از سایت خود کردید.

مرحلهٔ 4: به خوانندگان خود بازاریابی کنید

بله. این چیزی بود که منتظرش بودید: چطور یک یا دو شغل آنلاین برای خود دست و پا کنید و به وسیلهٔ بازاریابی محتوا برای خود درآمد داشته باشید.

آسانتر از آن است که فکرش را می‌کنید:

استراتژی ۱: بازاریابی در وبسایت‌تان: اگر می‌خواهید مردم محصولات شما را بخرند، به راحتی از آنها درخواست کنید. به این کار می‌گویند «فراخوان عمل». از اعضای سایت بخواهید که برای خرید اقدام کنند.

استراتژی 2: در یکی از صفحات سایت خود توصیه نامهٔ کاربرانی که آن محصول را خریداری کردند را بگذارید. حتی می‌توانید یک ستون فرعی در صفحات اصلی داشته باشید تا به محض اینکه مردم به وبسایت شما آمدند، بتوانند آنها را ببینند.

 استراتژی 3: در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی کنید. محتوای تولید کاربر در حال حاضر در بازاریابی مهم است. خیلی از برندها از خوانندگان خود میخواهند از خودشان در حال استفاده از محصولشان عکس بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

چرا مشترکان و فالوورها از شما خرید می‌کنند؟

  • خوانندگان‌تان به شما اعتماد می‌کنند. در طول این مراحل شما تلاش کردید اعتبار خود و اعتماد مشترکان سایت را به خود جلب کنید.
  • می‌توانید از کلمات بر‌انگیزاننده مانند آنچه که در این مقاله بیان کردیم استفاده کنید. به مردم بگویید چرا باید از شما محصولی را بخرند: آنها به اقلامی احتیاج دارند که فراهم‌کنندهٔ آسایش بیشتر برای زندگی، دارای تخفیف، ویژه، ارزان هستند. به مردم بگویید چه زمانی باید از شما محصولی را بخرند. یکی را انتخاب کنید. همین الان اقدام کنید، به سرعت اقدام کنید، در زمان محدود ارائه می‌شود.

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

خلاصه بندی ۴ مرحلهٔ قیف بازاریابی محتوا

بیشتر تولید کنندگان محتوا از قیف سه مرحله‌ای بازاریابی استفاده می‌کنند:

محتوا ایجاد کنید، ایمیل بازدیدکنندگان را بگیرید و بعد درآمدزایی داشته باشید.

استراتژی مرحله 2 که در اینجا ارائه شد جهت رشد سریع می باشد، یعنی بعد از تولید محتوا، از تبلیغ گسترده استفاده می‌کنند و بعد با مراحل دو و سه ادامه می‌دهند.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید