وبلاگ

تکنیک های مختلف فروش

چند تکنیک فروش وجود دارد؟

در این مقاله تکنیک های مختلف فروش اشاره می‌کنیم. (رو در رو یا آنلاین)

در طول سالها تکنیک ها تغییر پیدا کردند زیرا نیازهای خریداران تغییر یافته است. اگر می‌خواستیم از تکنیک‌های فروشندگان قرن نوزدهم استفاده کنیم، به سرعت از بازار کار خارج می‌شدیم.

خوب پس وقتی از انواع گوناگون صحبت می کنیم منظورمان چیست؟

در این جا به چند تکنیک فروش اشاره می‌کنیم:

۱) فروش تبادلی

قصد فروشنده از استفاده از این تکنیک فروش آشکار محصولش است. فرآیند فروش چندانی وجود ندارد. هر فرآیندی در این خصوص از قانون «مقدار زیاد محصول را ارزان بفروش» پیروی می‌کند. این نوع از فروش برای حراج‌های یک‌باره رخ می‌دهد وقتی که شانس تکرار آن کار وجود ندارد.

2) فروش مبتنی بر محصول

همانطور که می‌توانید تصور کنید این نوع فروش زمانی است که فروشنده فقط درباره محصول صحبت می‌کند. معمولاً این فروش زمانی رخ می‌دهد که مشتری بالقوه از فروشنده می‌پرسد «چه کار می‌کنید و چرا این را به من می‌فروشید؟»

این فروش حول محور صحبت درباره ویژگی‌ها و مزایای محصول رخ می‌دهد و عملکرد محصول را به نمایش می‌گذارد.

3) فروش مبتنی بر نیاز

فروشنده با استفاده از این تکنیک به شناسایی و کشف نیازهای مشتری از طریق سؤالات گوناگون می‌پردازد و بعد راه‌حلی را برای این نیازها ارائه دهد.  این امر مناظره‌ای را بین مشتری و فروشنده بر می‌انگیزد که تا حل مشکلات خاصی از مشتری  ادامه دارد.

4) فروش مشاوره‌ای

این نوع فروش به عناصر اعتماد و رابطه بین فروشنده و خریدار نیاز دارد.

هدف کلی فروش مشاوره‌ای تمرکز بر محصول نیست بلکه در واقع بر رابطه و شکل‌گیری آن بین شرکت فروشنده و شرکت مشتری تمرکز دارد.

این امر نیازمند بررسی این است که چگونه فروشنده می‌تواند به کسب و کار مشتری کمک کند و فروشنده را به مشاوره‌ای در کسب و کار مشتری تبدیل می‌کند.

5) فروش با بینش و آگاهی 

بسیاری از محققان ثابت کرده‌اند که فروشندگانی که از این نوع خاص فروشندگی پیروی می‌کنند، کاری متفاوت از آنچه رایج است انجام می‌دهند.

این نوع فروش بر اساس سه سطح بنا شده است که نتایج موفقی دارند:

سطح یک تماس برقرار کردن است، زمانی که فروشنده بین نیازهای مشتری و راه‌حلهای شرکت خودش ارتباط برقرار می‌کند.

سطح دوم زمان متقاعد کردن است، زمانی که فروشنده مشتریان را متقاعد می‌کنند که می‌توانند به حداکثر دستاورد با ریسک کمتر دست یایبند و شرکت آنها کارآمدترین شرکتی است که می‌توانند با آن معامله کنند.

سطح سوم همکاری است، وقتی که فروشنده ایده‌های جدید را ارائه می‌کند و درباره‌ عملکرد آینده شرکتی که با او کار می‌کند اطلاعاتی را عرضه می‌کند تا به مشتری کمک کند تصمیم‌ آگاهانه‌ای برای خرید محصول او بگیرد.

مهم است که بدانید چه وقت از چه نوع فروش استفاده کنید. اگر بدانید که کدام نوع فروش با مشتری شما سازگار است بهترین پیامد را برای خود و مشتری به ارمغان می‌آورید.

6) فروش اجتماعی 

بسیاری از متخصصان فروش درحال حرکت به سوی فروش آنلاین هستند.

فروش اجتماعی به طور عمده بر لینکداین، توئیتر ، اینستاگرام ، تلگرام و فیسبوک تمرکز دارد، البته بسته به این که کدام پلتفرم اجتماعی برای صنعت شما مناسب است.

در این رویکرد شما به پروفایل‌سازی، شبکه‌سازی، روابط، ساختن محتوای تأمل‌برانگیز و تلاش برای آوردن روابط مجازی به دنیای فیزیکی از طریق جلسات ملاقات یا تماس می‌پردازید.

 

برای عضویت در خبرنامه میلیاردر ، نام و ایمیل خود را وارد کنید .
من با این شرایط و ضوابط موافق هستم

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید